Tweede etappe koekie! - Reisverslag uit Bologna, Italië van Joost M. Jong - WaarBenJij.nu Tweede etappe koekie! - Reisverslag uit Bologna, Italië van Joost M. Jong - WaarBenJij.nu

Tweede etappe koekie!

Door: Joost M. de Jong

Blijf op de hoogte en volg Joost M.

15 Juni 2005 | Italië, Bologna

Hoi allerliefst fans van me! Ik zit nu achter de computer bij Ali's internettent op de Via San Vitale in Bologna. Het verblijf bij Nella in Bern was geweldig! Heel lekker gegeten, uitgeslapen, gebarbecued en gevoetbald in het park, geswingd op de fenomenale jazzmuziek van Chris Moore en zijn band (huisgenoot van Nella) en hele fijne gesprekken gevoerd, kortom alles wat je in een Villa Nellderhof (bedankt voor de term Nienke) mag verwachten. Nella heeeeeeel erg bedankt en groetjes aan Chris, Brigitte en Danu! Maandagochtend om half negen stond ik bij de oprit van de autobahn in Ausserholligen, de wijk in Bern waar Nella woont, maar daar konden de auto's niet veilig stoppen om mij en mijn dikke tas in te laden, dus ben ik maar gaan lopen naar een betere locatie. Na anderhalf uur gelopen te hebben en compleet natgeregend te zijn, duurde het nog maar een half uurtje voor ik werd meegenomen door een kerel die Neonreclames bouwt en onderhoudt. Haha, die natregentruc werkt toch altijd zie je maar weer! Op het eerste, het beste benzinestation te weten Grauholz (ja interessant joost vertel meer over dat benzinestation, nee sorry jongens daar kan ik niet aan beginnen dan wordt het echt helemaal een groot lulkoekverhaal en bovendien moet ik Ali betalen voor elke minuut dat ik hier zit te typen dus alsjeblieft vergeef me dat ik niet verder uitweidt over deze zeer bijzondere Zwitserse pleisterplaats). Van hier kreeg ik een lift van een rare trucker die isolatiemateriaal vervoerde en de hele tijd zat op te scheppen dat zijn vrachtauto de allerlichtste was vlavla.. Nou, de eerstvolgende mogelijkheid greep ik aan om aan zijn geouwehoer te ontsnappen en kreeg een lift van een man die me tot net voor Luzern meenam. Helaas sprak hij gebrekkig Engels en in plaats van op het volgende tankstation, wat ik dacht dat ik met hem had afgesproken, zette hij me er bij een afrit uit. En toen lieve adslkijkbuiskinderen, heb ik de snelste lift ooit gekregen. Ik stak de straat over naar de oprit, stak mijn duim op en het volgende moment was ik bezig mijn tas in een auto te laden. Gezellig met moeder en dochter voorin naar het volgende tankstation gereden dat helaas al na tien minuten bereikt werd, maar waar ik mijn geluk zou vinden in de Napolitaanse pizzabakker op weg naar Ischia! Deze man heeft mij zo'n slordige 500 kilometer meegenomen en bij Bologna op een tankstation afgezet. Daar was het slechts een kwestie van een dure Volvo aanklampen met de allerliefste italiaanse mensen erin (natuurlijk geselecteerd op het kenteken a la Bolognese) die mij midden in Bologna op het magnifieke Piazza Maggiore afzetten. En het eerste wat mij opviel, Matthijs en Elger, was de fontein aldaar, meer zeg ik er niet over haha.
Ik had Eric een sms gestuurd dat ik om 21:00 uur bij zijn huis zou zijn, maar ik ben een beetje omgelopen (a destra en sinistre door elkaar gehaald en zo) was uiteindelijk om 21:20 daar. Geweldig!
Toen ik aanbelde stak Eric zijn hoofd uit het raam en toen hij mij zag schreeuwde hij zo hard dat hij een schone voorbijgangster een rolberoerte (keurig Nederlands woord) bezorgde! Heerlijk om te zien hoe Eric hier leeft. Hij bezit Bologna als Christiaan Perugia. Grappig. Ik zal proberen snel een paar foto's te uploaden. Daarop is te zien hoe Eric met verve de rol van Capo Listo overneemt bij de Opera. Jongens, gisteren naar de opera MacBeth geweest. Wat was het GEWELDIG!!!! Ik houd van Bologna! tot snel, houdoe!
joost

  • 15 Juni 2005 - 20:17

    Sicco:

    Joost! Wat een mooie avonturen allemaal. Echt helemaal toppie! Hier alles ok hoor.
    Gegroet fijne vriend! Sicco

  • 15 Juni 2005 - 21:12

    Lot:

    Lieve Joost! Die natregentruc hadden wij ook moeten uithalen, waren we misschien eerder dan dan 2 uur wachten in in Bern opgepikt...
    Mooie verhalen, ik ben jaloers. Pas op dat je niet in Bologna blijft hangen...;-) en vooral:
    Geniet, geniet, geniet! (maar das zo te horen geen probleem)
    Liefs Lot

  • 15 Juni 2005 - 22:45

    Inge:

    Wa hedde toch weer altij mazzel!
    Doe dikke kussen aan Eric!

  • 16 Juni 2005 - 07:51

    Matteo:

    HE Joost,
    Ben je dus in 1 dag van Bern naar Nologna gelift? Netjes! Groeten aan Eric en zn huisgenoten en mooi he, de fontein.....

  • 16 Juni 2005 - 09:41

    Rogier:

    Hee Joost,
    Altijd cool bologna!!
    Tip: Probeer eens de piatto del amicizia in de Osteria del'orsa (als die nog bestaat, dat is voor mij al weer 7 jaar geleden).

  • 16 Juni 2005 - 17:49

    Geert:

    Hoi Reizende Neef,
    Heb je Katja nog gemaild? Zo te horen heb je daar totaal geen tijd voor of behoefte aan ... mooi!
    Ik heb ook connecties in Rome en in Zagreb, Kroatie (mocht je toevallig in de komende weken de Adriatische zee over gaan steken). Een overnachtigsplaats kan altijd van pas komen nie-waar?
    Gegroet,
    Je Zweedse Neef

  • 16 Juni 2005 - 19:48

    Marjan:

    Hay Joost,
    Wat een feest he?Geniet er maar van.Je neef Stijn is geslaagd met hele goede punten.Zaterdagavond ga ik er even langs.Ik doe wel de groeten van je,oké?
    A.s.woensdag op kamp met die "jong"en ik zal blij zijn als het volgende week zaterdag is.Een dikke kus.Doei!(Waar slaap je eigenlijk?

  • 17 Juni 2005 - 12:18

    Zwartje:

    Jozef, geweldig, papa Foster is trots op je, heeft die opvoeding toch nog veel goeds gebracht! Na zo'n vlotte lift nu wel rustig aan he, anders klopt Matthie en mijn interpretatie van de gouden ... in relatie tot jou niet meer. Denk erom dus... Dikke kus van strenge Fostie ed un abbraccio per te ed anche per Baffione!

  • 17 Juni 2005 - 12:19

    Nog Eens Zwartje:

    heb jou site toegevoegd aan de links op mijn site, dus nu zal het waarschijnlijk een stuk drukker worden hier (of misschien ook niet) haha, ciaociao, of als je wil, houdoe, cd

  • 17 Juni 2005 - 12:21

    Laatste Keer:

    ik bedoelde 'jouw site', Foster schaamt zich...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joost M.

Op 9 juni 2005 verlaat Joost Martijn zijn geboorteland Nederland voor een goedkope en gevaarlijke reis door de wereld, richting oosten en avontuur. Hij had al veel te lang hiermee gewacht. Alle vier de studies die hij begon werden door hem al snel weer opgegeven en in het werk dat hij vervolgens deed, vond hij ook niet wat hij zocht. Dan maar even lekker weg. Maar een vakantie naar een zonovergoten eiland, wat sommige mensen heel stoer wereldreis door Australie noemen, was niet spannend genoeg voor Joost Martijn. De zijderoute klonk wat beter en het feit dat hij nog nooit had gevlogen dit leven, wilde Joost M. ook graag zo houden. Over land naar China, dat zou het worden. Misschien kon hij zelfs wel Nieuw-Zeeland halen, over land... Inmiddels is hij alweer een nieuw avontuur begonnen: een liftavontuur met accordeon langs de pubs van Ireland...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 121934

Voorgaande reizen:

28 April 2009 - 17 Mei 2009

Bruiloft Lis en Reef

09 Juni 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: