Dinsdag 21 juni 2005 gaat het dan echt gebeuren - Reisverslag uit Bologna, Italië van Joost M. Jong - WaarBenJij.nu Dinsdag 21 juni 2005 gaat het dan echt gebeuren - Reisverslag uit Bologna, Italië van Joost M. Jong - WaarBenJij.nu

Dinsdag 21 juni 2005 gaat het dan echt gebeuren

Door: Joost M. de Jong

Blijf op de hoogte en volg Joost M.

20 Juni 2005 | Italië, Bologna

Morgen gaat d'n Jozef weer verder richting het zuiden (Bari) en Griekenland en Turkije.
Het is dan gedaan met het luizeleventje in Bologna. Wel mooi jongen. Bologna is schitterend en het is onbegrijpelijk dat er niet meer toeristen rondlopen, maar ja, Italia is natuurlijk een schat aan culturele rijkdom en je moet een keuze maken. Enfin, zoals jullie op de foto's al konden zien zijn we donderdag met de Fiat 500 van Matteo (Vlaamse en uiterst plezante huisgenoot van Eric) naar de heuvels gereden bij Padova. We hebben prachtige dingen gezien en ik heb schone foto's kunnen maken van de omgeving. Als afsluiting hebben we een bezoekje gebracht aan Eric zijn lievelingsoom Angelo en zijn oma, die naast elkaar wonen. Daarna hebben we gegeten bij zijn tante in Abano Terme, waar ongeveer 80 hotels staan die in de zomer volgepropt zitten met Duitsers (he waar kennen we dit verhaal nog meer van?).
Zaterdag zijn we met hetzelfde gezelschap zo'n beetje gaan zwemmen en zondag ben ik met Eric gaan wandelen. Eerst hebben we de iets meer dan 666 portici langsgelopen naar de Basilica San Luca (Rogier goeie tip!) waar Eric helaas al zeven keer eerder geweest was haha. Daarna zijn we door het bos en over de heuvel naar Casalecchio gelopen (het Nieuwegein van Bologna) alwaar we onze voetjes in de rivier hebben laten bungelen onder het genot van goede gesprekken en een fles van de beste Spumante die Italia ooit heeft voortgebracht. Vo' !
Verder heb ik de hele week mogen genieten van het goede leven alhier in Bologna, met lekker eten en drinken, wandelen door de warme straatjes en genieten van al het openluchttheater waarmee je hier elke avond weer (!) wordt vermaakt. Ook al versta ik meer dan de helft niet haha.
Nou, spannend mensen, want vanaf morgen geen veilige plekken meer waar ik kan crashen. Nu begint het ècht!
Met veel liefde en een welgemeende houdoe! neem ik afscheid van Bologna.
Wij lezen elkaar snel weer!

Joost

• 20 Juni 2005 - 14:53

Jesse:

Joost, dat klinkt allemaal geweldig, succes met de volgende etappe. groet jesse (ook van daphne)

• 20 Juni 2005 - 14:57

Joost M. Zelf:

He Jesse en Daphne, bedankt en groeten uit Bologna!

• 20 Juni 2005 - 19:52

Marjan:

Wat een leuke foto's Joost.Ik hoop dat je nu ongeveer weet waar je naar toe gaat.Veel plezier en ik kijk vrijdag weer op je site.Ga op kamp met die kids,'k zal wel op m'n tandvlees thuiskomen ,denk ik.Het was vandaag 32 graden,dus je weet nu hoe ik eruit heb gezien.Een nieuwe aardbei in de flat!Doei en een dikke kus.

• 21 Juni 2005 - 02:55

Inge:

Fijn Joost, ziet er allemaal super relaxed en opperst Italiaans uit!
    Griekenland en Turkije zullen je ook zeker bevallen! Kom maar door met die pita Giros!

• 21 Juni 2005 - 07:06

Anne-Geerte:

Hmm, heerlijk genoten Joost!
    En die zwembroek van Eric valt reuze mee! toch wel de beste van de drie!
    hihi!goeie reis gewenst vandaag! X

• 21 Juni 2005 - 13:08

Nienke:

Lieve joost, ben lang niet zo wakker naar mn werk gefietst. Bedankt voor deze verassende ochtend!!! Kus

• 21 Juni 2005 - 15:20

Astrid:

Hey Joost,
    Best stoer wat je aan het doen bent... Misschien komt het dan toch nog goed met je ;-). Enjoy!