Wat een avontuur - Reisverslag uit Bari, Italië van Joost M. Jong - WaarBenJij.nu Wat een avontuur - Reisverslag uit Bari, Italië van Joost M. Jong - WaarBenJij.nu

Wat een avontuur

Door: Joost M. de Jong

Blijf op de hoogte en volg Joost M.

22 Juni 2005 | Italië, Bari

Hallo leuke mensen!

Nou, ik heb mijn avontuur hoor! Gisteren, dinsdag 21 juni 2005 op de Autostrada net buiten Bologna afscheid genomen van mijn 'laatste naaste' Eric. En toen ging het als vanouds lekker relaxed over de Autostrada Adriatico richting Brindisi. Wat een schitterend uitzicht. Ik zeg: ga als de sodemieter naar Italia om over de A14 te rijden! Helaas lukte het niet voor het donker in Brindisi te geraken en ben ik maar in Bari gestopt. (toch nog zo'n slordige 670 kilometer afgelegd) Ik werd gedropt door Pietro aan de Tangenziale van Bari waarna ik zo'n zes kilometer heb gelopen tot de haven waar ik om ongeveer 22:00 uur aankwam. En wat ik tijdens deze reis nog heel vaak tegen ga komen (en wat waarschijnlijk en hopelijk een positief pedagogisch effect zal hebben) bleek dat er pas vandaag een bootje naar Griekenland gaat. Ik heb de nacht doorgebracht in een superleuk café waarvan ik de naam later vast nog wel eens opzoek. Ja Joost ten voeten uit. (Nee sorry Astrid het komt nooit goed met me). In het café ben ik Alfonso tegengekomen, een nieuwe Venezolaanse vriend van me die me ooit komt bezoeken in Nederland hoop ik. Evenals mijn lieve Bulgaarse pleegfamilie haha; ik heb in de haven kennis mogen maken met twee Bulgaren; moeder en zoon. Gezamenlijk zullen wij deze trip gaan maken en ik verheug mij er nu al op want ze zijn superleuk. Tommy doet mij een beetje denken aan Robin; hij is kaal en loopt in een trainingspak. Maar verder houdt hij van rapmuziek. Ik heb hen geholpen met het tillen van hun bagage want fcuk wat was die zwaar zeg. De man op het vliegveld die de wieltjes van de koffer had gemold is zeg maar een eikel. Enfin, ik zit weer betaald te internetten dus ik houd het kort. Nadat ik de bagage en de Bulgaren naar het goedkoopst mogelijke hotel had gebracht ben ik dus het café ingedoken waarna ik de zon heb zien opkomen in het pittoreske Bari. Nu ben ik gesloopt maar wel voldaan. Wat een avontuur! Reuzeveel groetjes vanuit Bari en houdoe

Joost

  • 22 Juni 2005 - 06:26

    Inge:

    Nou, ik zal maar ff als eerste reageren, hahaha!
    Niemand is natuurlijk al wakker, behalve mensen die aan de andere kant in de avond leven! Kussen je sportieve zus.

  • 22 Juni 2005 - 07:54

    Mark:

    Jozef, waanzinning! Ik wist niet dat je Lunetics achter je had gelaten. Is die Fiat 500 van jou??? Super gaaf! Viel spass en ik zal je volgen via deze site!

  • 22 Juni 2005 - 07:57

    Nienke:

    Yess, super goed!!! mooie verhalen weer! Kus

  • 22 Juni 2005 - 09:25

    Robin De Gabber:

    he joost is dat nu hoe het gaat zijn de komende tijd? alle nachten in kroegen doorbrengen? haha dat wor nog wa dan!
    hij lijkt idd op mij, ik ben ook kaal en loop zeker niet minder dan de helft van de tijd in mijn aandoenlijke trainingspakje inderdaad!
    haha nie ziek worden in het schip he!! haha, daar heb je nogal een handje van namelijk...(efteling)
    rollatur

  • 22 Juni 2005 - 09:49

    Minke:

    Yo Juiced, spannend hoor, super chille avonturen, echt vet! Als ik je verhalen lees krijg ik de reiskriebels.
    Het huis is trouwens wel anders zonder jou... veel plezier en keep up the good travelling! Liefs, ook van Gianni

  • 22 Juni 2005 - 11:09

    Eric:

    Supermooi Joost, ben blij dat het goed is gegaan. Veel groeten van iedereen hieruit het Bolognese thuisfront.

  • 22 Juni 2005 - 13:46

    Lot:

    Wat een verhalen! BEn blij te horen dat het goed met je gaat en dat je volop geniet! En een goede zaak dat we je via dit medium een beetje in de gaten kunnen houden... Ben benieuwd naar je volgende verhaal!

  • 22 Juni 2005 - 13:48

    Lot:

    Owjah en nog bedankt dat je Nella naar Nederland hebt gestuurd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joost M.

Op 9 juni 2005 verlaat Joost Martijn zijn geboorteland Nederland voor een goedkope en gevaarlijke reis door de wereld, richting oosten en avontuur. Hij had al veel te lang hiermee gewacht. Alle vier de studies die hij begon werden door hem al snel weer opgegeven en in het werk dat hij vervolgens deed, vond hij ook niet wat hij zocht. Dan maar even lekker weg. Maar een vakantie naar een zonovergoten eiland, wat sommige mensen heel stoer wereldreis door Australie noemen, was niet spannend genoeg voor Joost Martijn. De zijderoute klonk wat beter en het feit dat hij nog nooit had gevlogen dit leven, wilde Joost M. ook graag zo houden. Over land naar China, dat zou het worden. Misschien kon hij zelfs wel Nieuw-Zeeland halen, over land... Inmiddels is hij alweer een nieuw avontuur begonnen: een liftavontuur met accordeon langs de pubs van Ireland...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 122131

Voorgaande reizen:

28 April 2009 - 17 Mei 2009

Bruiloft Lis en Reef

09 Juni 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: