Griekenland - Reisverslag uit Thessaloniki, Griekenland van Joost M. Jong - WaarBenJij.nu Griekenland - Reisverslag uit Thessaloniki, Griekenland van Joost M. Jong - WaarBenJij.nu

Griekenland

Door: Joost M. de Jong

Blijf op de hoogte en volg Joost M.

23 Juni 2005 | Griekenland, Thessaloniki

JA!! of Jaasas! of iets anders Grieks dat hallo betekent!
Haha, die Grieken jongen, ik versta er geen reet van. Ik ga het ook niet proberen want ik wil zo snel mogelijk naar Istanbul. Lekker de domme toerist uithangen dus.
Overdag gisteren nog lang in Bari rondgelopen. Het oude stadsgedeelte is potverdorie mooi jongen! En er waren twee trouwerijen aan de gang bij twee van de zoveel kerken aldaar. Heel leuk om toeschouwer van geluk te mogen zijn. Het water dat in Bari Vecchio uit de pomp komt is trouwens om over naar huis te schrijven dus ik moet niet vergeten om dat in een brief te zetten. 's Avonds om zes uur de boot naar Patras geenterd en om 20:00 uur vertrokken naar, jawel: Patras haha. We zagen vanaf het achterdek de zon ondergaan en het geluk was met ons; het was een beetje bewolkt oftewel The Breath of The Red Dragon was with us. DEBEL! Dit is VET! in het Bulgaars. Dat spreek ik nu ook. (Niet dus, maar wel heb ik er een vakantieadres bij.)
Ik ben vandaag aangekomen in Patras (ongelofelijk joost, echt?) na 15,5 uur durende bootreis die ik voornamelijk slapend doorgebracht heb want ik was natuurlijk gebroken. Toen we aankwamen was het nog spannend of de politie mijn lieve Bulgaarse pleegbroer nog zou aanhouden (weet niet precies waarom want mijn pleegmama legde het mij uit met handen en voeten, maar aan zijn uiterlijk kan het niet gelegen hebben haha).
In ieder geval werden we opgepikt door een Griekse vriend van de familie die mij wel wilde wegbrengen naar Lamia alwaar Philip, de aardigste Griek ooit, mij in zijn gelukkig van aircondition voorziene Honda heeft meegenomen naar Thessaloniki. Het is hier namelijk bijna net zo warm als bij jullie!
Goed, tot de volgende update! Jammer dat ik nog geen foto's kan uploaden hier. Komt vast nog wel! Groeten van d'n avonturier.

Houdoe
Joost

Lot: ja dat doe ik even hahaha. Veel plezier met Nella! Geef haar nog maar een extra dikke knuffel van mij!
Mark: Helaas is die auto van Matteo Donnadoni. Maar ai, tis wel de max!
Eric: veel groeten aan die belgen en was je al eens in Bari? Zo niet weet dan dit: Alleen de oude stad is mooi, de rest zuigt tot en met! Dikke kus van me!

  • 23 Juni 2005 - 20:45

    Sanne:

    hee lieve joost,wat ben ik blij dat je zoveel geluk beleeft op je reis!trouwens, je fiets is alweer gejat, maar ik geef je wel een nieuwe als je terug bent!!dikke kus van je nichtje sanne

  • 23 Juni 2005 - 22:52

    Inge:

    Kalimeros, Yorgos is de meest voorkomende mannen naam in Griekenland. Dus als je iemand nodig hebt roep je gewoon: Hella hella Yorgos!

  • 24 Juni 2005 - 08:18

    Matteo (hoe Zeg Je Dat In Het Grieks?):

    Wow Joost, wat gaat het goed en wat een avonturen! Ik krijg helemaal zin om weer te gaan liften. HElaas zijn mijn enige reizen de komende tijd tussen de uni en Lunetten City, haha. Groeten.

  • 24 Juni 2005 - 08:26

    Dirk:

    beste Joost,

    een bericht van je oud-collega! Ik hoorde dat je een wereldreis aan het maken bent, super tof! Mocht je in China komen, dan zal je mij daar kunnen treffen aangezien ik daar op 30 juli heenga. Ik zit de eerste dagen in Beijing, daarna ga ik via Xi'an, chengdu, guilin, naar Hong Kong. Om daar een biertje te gaan drinken in de aquabar, de coolste tent van Hong Kong. Nou ja succes met je reis en ik spreek je later! We houden contact!
    groet,

    Dirk

  • 24 Juni 2005 - 08:26

    Dirk:

    foutje, ik ga 20 juli al!!!

  • 24 Juni 2005 - 15:23

    Zwartje:

    Josevos, mooi man, erg leuk om je zo te volgen op de bosatlas en deze site. Panta Rhei, zo ook jij... (platte griekse poetische opwelling)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joost M.

Op 9 juni 2005 verlaat Joost Martijn zijn geboorteland Nederland voor een goedkope en gevaarlijke reis door de wereld, richting oosten en avontuur. Hij had al veel te lang hiermee gewacht. Alle vier de studies die hij begon werden door hem al snel weer opgegeven en in het werk dat hij vervolgens deed, vond hij ook niet wat hij zocht. Dan maar even lekker weg. Maar een vakantie naar een zonovergoten eiland, wat sommige mensen heel stoer wereldreis door Australie noemen, was niet spannend genoeg voor Joost Martijn. De zijderoute klonk wat beter en het feit dat hij nog nooit had gevlogen dit leven, wilde Joost M. ook graag zo houden. Over land naar China, dat zou het worden. Misschien kon hij zelfs wel Nieuw-Zeeland halen, over land... Inmiddels is hij alweer een nieuw avontuur begonnen: een liftavontuur met accordeon langs de pubs van Ireland...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 122135

Voorgaande reizen:

28 April 2009 - 17 Mei 2009

Bruiloft Lis en Reef

09 Juni 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: