Tommy waar ben jij nu? - Reisverslag uit Pleven, Bulgarije van Joost M. Jong - WaarBenJij.nu Tommy waar ben jij nu? - Reisverslag uit Pleven, Bulgarije van Joost M. Jong - WaarBenJij.nu

Tommy waar ben jij nu?

Door: Joost M. de Jong

Blijf op de hoogte en volg Joost M.

27 Juli 2005 | Bulgarije, Pleven

Hoi lieverds,

Vanuit Smolyan heb ik een bus genomen naar Plovdiv en in de bus een aardige gast leren kennen met de naam Todor. Todor was mijn tourguide voor die dag en heeft me Plovdiv geshowt. Hij is zelfs eerst met me meegegaan naar de camping om alles voor me te regelen en te vertalen. (Ik hoef helemaal geen Bulgaars te leren. Iedereen is zo behulpzaam en als ze Engels of Duits kunnen zijn ze vaak nog blij ook dat ze dat kunnen oefenen.)
Op de camping stonden nog twee Duitse gasten, Andrew en Boris, en zij gingen met ons mee voor de fun. Gevieren hebben we onder de bezielende leiding van onze tourgeit Todor de oude stad bekeken en een pilske gevat. Ik heb die dag nog een live doedelzak optreden bijgewoond, een kunstgalerie bezocht en met een dronkelap gedineerd. 's Avonds met Andrew en Boris nog een pilske gepakt en vrouwen bekeken en deze happening feestelijk afgesloten zoals je dat hier in Bulgarije doet: met het eten van een
pizza gedrenkt in mayonaise en ketchup.
Vandaag heb ik nog wat rondgelopen in Plovdiv, genoten van een accordeonist in het park en Anjel ontmoet. Anjel is een wat oudere man die met mij koffie wilde drinken en zijn huis aanbood. Voor de rest van de maand. Wat een avontuur is dit.
Ik ben nu in Pleven alwaar ik mijn Bulgaarse pleegbroer Tommy en zijn Maike Gale wilde terugzien. Het is hier fantastisch maar in plaats van Tommy en Gale heb ik al hun familie, vrienden en buren ontmoet. Dat ging zo:
Ik kwam met de bus aan in Pleven en zag net voordat we het busstation bereikten dat de straat die ik zocht daaraan lag. Eerst heb ik bij het internetcafe gevraagd of men Tommy kende en ik werd verwezen naar huis nummer vier. Aldaar bleek dat er niemand thuis was behalve de buurman die overigens heel aardig leek. Geheel teleurgesteld ben ik naar het station gelopen met het plan om de eerste de beste trein uit dit rotdorp te nemen richting Sofia en gelukkig ging er om 22:39 eentje. Ik bedacht voorts dat ik gedurende de wachttijd in plaats van alleen de plaatselijke doner ook best even een berichtje kon plaatsen op die geweldige site van me. Toen ik het plein overstak werd ik aangesproken door een vrouw die me een saxofoon aanbood voor maar 5 lev (2,50 euro), dacht ik; want zij bleek een zigeuner die mij doodleuk een behoorlijk goedkope seksuele dienst aanbood. En toen ik weigerde (om de een of andere onverklaarbare reden want ai, wat was het goedkoop zeg!) riep zij haar collega om mij vervolgens tezamen onzedelijk te betasten. Ik voelde me behoorlijk in mijn kruis getast maar daardoor kon ik me eindelijk sinds lange tijd weer eens lekker kwaad maken. Op zo'n moment klinkt mijn Nederlands dan toch wel erg goed, al zeg ik het zelf.
Gelukkig waren Georgo, Saschke en Tatjana daarna extreem aardig toen ik ze vertelde wat er gebeurd was. Nog meer toen ze me vroegen of ik Tommy nog gevonden had en of het dezelfde Tommy was die zij kenden. Ze waren zeer verbaasd om te horen dat we inderdaad over dezelfde gast spraken en reuze blij dat ik ze foto's kon laten zien van hem. Ze hadden hem namelijk al een maand of drie niet gezien omdat hij op vakantie was gegaan. Vervolgens maakte ik kennis met zijn twee beste vrienden en met zijn oom en tante die toevallig ook even langsliepen.
De rest van de avond heb ik natuurlijk foto's geshowed, verhalen verteld en gezellig buiten voor het internetcafe gezeten. Nu ga ik een trein nemen naar Sofia.
Ik zal later weer van mij doen lezen.
Gegroet,

Houdoe!
joost

  • 27 Juli 2005 - 06:32

    Marjan:

    Zo,da's even schrikken.Word je even aangerand.Tsonge ,jongen.Hoe daat het nu met je, al van de schrik bekomen?Hoe is het weer daar?Ook regen?De groeten van Tante Martiny en een dikke kus van mij.

  • 27 Juli 2005 - 06:56

    Jesse:

    Ha Joost, Jesse hier, ik dacht dat je de andere kant op zou gaan, nu kom je dirk nog niet tegen. Het zijn weer mooie verhalen, je zou er een boek over moeten schrijven. Have fun, ik ga weer even wanbetalers irriteren. laters

  • 27 Juli 2005 - 11:36

    Christien:

    wat een avontuur weer zeg!! Gaat het nu weer met je? Jij en je kwaad maken, kan dat dan? Ik hoop voor je dat je ze behoorlijk de stuipen op het lijf hebt gejaagd. Dikke kus (heelt heel veel wonden) van je ouders

  • 27 Juli 2005 - 13:32

    Dorreke:

    lieve joost, ik zou jou ook wel onzedelijk willen betasten. daar vraag je toch om als je zon lichaam hebt? Ben jij trouwens de duistere Joost M op mijn site ( ik dacht altijd dat je joost de j heette)? zo ja, das leuk! vette reist man. ga zo door. kus dor

  • 27 Juli 2005 - 18:42

    Hannelore:

    Ha die Joost!
    Ik heb zojuist voor het eerst je site bezocht! Zo te lezen heb je al een hoop meegemaakt en word je een echte wereldreiziger! Stukken spannender dan mijn reisje...maar desalniettemin ga ik genieten van mijn vakantie: maandje Australie! Hoe kan het ook anders! Jij heel veel plezier op deze bijzondere tocht!
    Hannelore

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joost M.

Op 9 juni 2005 verlaat Joost Martijn zijn geboorteland Nederland voor een goedkope en gevaarlijke reis door de wereld, richting oosten en avontuur. Hij had al veel te lang hiermee gewacht. Alle vier de studies die hij begon werden door hem al snel weer opgegeven en in het werk dat hij vervolgens deed, vond hij ook niet wat hij zocht. Dan maar even lekker weg. Maar een vakantie naar een zonovergoten eiland, wat sommige mensen heel stoer wereldreis door Australie noemen, was niet spannend genoeg voor Joost Martijn. De zijderoute klonk wat beter en het feit dat hij nog nooit had gevlogen dit leven, wilde Joost M. ook graag zo houden. Over land naar China, dat zou het worden. Misschien kon hij zelfs wel Nieuw-Zeeland halen, over land... Inmiddels is hij alweer een nieuw avontuur begonnen: een liftavontuur met accordeon langs de pubs van Ireland...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 122123

Voorgaande reizen:

28 April 2009 - 17 Mei 2009

Bruiloft Lis en Reef

09 Juni 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: