zomervakantie - Reisverslag uit Yulin, China van Joost M. Jong - WaarBenJij.nu zomervakantie - Reisverslag uit Yulin, China van Joost M. Jong - WaarBenJij.nu

zomervakantie

Door: Joost M. de Jong

Blijf op de hoogte en volg Joost M.

26 Juni 2006 | China, Yulin

Hoie allemaal,

Het is weer even geleden dat ik wat leuks schreef. Dat komt omdat ik het hier in China niet zo spannend heb als op mijn eerdere reizen. Dat in combinatie met mijn luiheid maakt dat ik, allez, niet zoveel goesting heb om mijn situatie te beschrijven.
Maar goed, omdat ik deze week alweer een supergave ansichtkaart ontving op mijn chinese postadres (iedereen was zo enthousiast over die Eiffeltoren Jose, keibedankt!) wilde ik jullie toch laten weten dat ik binnenkort verhuis.
Ik ga namelijk deze zomervakantie slijten in Yulin, een stadje niet ver van Guigang, en daar een maand lang mijn onderwijzerskunsten nog wat bijslijpen in de "Harry Pottor" zomerschool. Ja, u leest het goed, foutje van de drukker. Maakt alles niets uit.
Enfin, mijn werk in Guigang zit erop. Ik heb vorige week mijn laatste examens afgerond en ben nu vrij. De laatste schooldag is hier op 30 juni en dan is er een feestje voor alle leraren. Over feestjes gesproken, er was een paar weken geleden een 'English Party'; een avondje vermaak op een niet al te hoogstaand niveau maar voor buitenlanders extreem hilarisch. Het idee: zingen, dansen en acteren (of een combinatie hiervan) in het engels. Ik hoop binnenkort de dvd te ontvangen van Guigang TV die de hele avond heeft gefilmd en als ik terug in NL ben, moeten we maar eens een avondje heerlijk lachen, gieren, brullen organiseren met behulp van dit kleinood. Ik schitter trouwens zelf ook in een fantastische uitvoering van "I'll fly with you". Samen met Huang Wen Ting zing ik dit liedje, daarbij begeleid op de electrieke piano door mejuffrouw Pan, onderwijl dansend alsof wij daadwerkelijk aan het vliegen zijn. Dit alles met op onze rugjes twee prachtige engelenvleugelen. Helaars is mijn camera naar de mallemoeren gegaan toen ik hem van de tafel stootte. Gelukkig was daar een leraar met zo'n zelfde masjien aanwezig die nog een paar foto's gemaakt heeft. Maar aangezien ik nu mijn email niet kan openen en aangezien de luiheidsfactor, kan het nog wel even duren voordat jullie deze prachtige kiekjes kunnen bewonderen. In de tussentijd verblijd ik jullie dan maar met wat foto's van een leuk optrekje hier om de hoek, Nan Shan Shi, oftewel Zuid Heuvel Park. Zo, dat was het voorlopig weer, maar niet voordat ik jullie heb verteld dat ik vorige week reclame heb mogen maken voor de zomerschool en daarbij een vijftal dagen lang in een hotel mocht wonen waar we lekker de hele nacht voetbal hebben kunnen kijken met gratis bier dat ons werd aangeboden door de plaatselijke professor biologie aan de universiteit van Yulin.
Goed verhaal.
houdoe!

  • 26 Juni 2006 - 15:15

    Sjoerd:

    He joost, bedankt ook nog voor je reacties. Wel een raar idee dat je alles natuurlijk kan zien aan de andere kant van de wereld! Als jij via de staatstelevisie wordt uitgezonden moet je ff mailen, dan kijk ik naar je van af onze helft van de aardkloot! Geniet van je vakantie. Ik zal proberen te zwaaien de volgende keer!
    grote groet

  • 27 Juni 2006 - 08:25

    Hans:

    Hallo Joost,
    Wilt u ons eens - als u uw luie jullie eens in beweging kunt zetten - via een mailtje antwoord geven op veel gestelde vragen als het u belieft ! (zie voor de vragen vorige mailtjes !)
    En oh ja ook je zus wil wel een antwoord van je hebben !
    Groet, en hoop gauw van u te mogen vernemen, SANJO

  • 28 Juni 2006 - 07:13

    Renée:

    He Joost,

    Dit is de eerste keer dat ik een berichtje plaats, maar ik volg je verhalen trouw! Ze zijn echt vermakelijk...
    Over een paar dagen vertrek ik naar Laos en ben dus een beetje dichter in de buurt... Fijne zomervakantie!

    Gr

    Renee

  • 28 Juni 2006 - 17:59

    Ruben Lups:

    he joost,
    gaaf zeg zo'n omzwerving over de wereld. ik heb t al een tijd niet meer gelezen, maar ik wens je bij deze nog een hele gave tijd toe en dat je maar lekker overal naar toe mag vliegen! Succes met alles! groetjes Ruben

  • 29 Juni 2006 - 16:54

    Maryvonne:

    je ne comprends rien à ce que tu racontes hélas, mais je vois que tout vas bien en Chine! j'en suis heureuse pour toi. Moi j'ai mis ma maison à vendre pour pouvoir partir et poursuivre mes rêves!( si tu connais quelqu'un qui voudrait une maison de campagne en Normandie...je sais qu'il y a de Hollandais qui aiment cette région)

    J'ai des pistes pour travailler au Maroc comme bénévole et j'ai vraiment envie de vivre cette vie!

    voilà, quels sont tes projets actuels?
    m.despierres@wanadoo.fr

    marydesp@hotmail.fr

    je t'embrasse
    maryvonne

  • 30 Juni 2006 - 08:22

    Joost M. Hemzelf:

    Dit wordt dus even tijdelijk een advertentiepagina voor mijn franse vriendin Maryvonne. De boodschap is duidelijk, maar voor wie geen frans ken:

    WIE WILT ER EEN HUIS KOPEN IN HET PRACHTIGE NORMANDIE IN FRANKRIJK?

    Informatie over dit zgn. maison de campagne is op te vragen bij Maryvonne Despierres op bovenvermeld e-mailadres.

  • 03 Juli 2006 - 05:53

    Hans:

    Hoi Joost,
    Laat die vele vragen maar zitten. Een paar die overblijfven:
    Zijn er ook witte zomerkostuums te verkrijgen ?
    Krijg je nog geld voor dat donkerblauwe pak ? en hoeveel.
    Heb je ook een dezl getreffen t.a.v. de courtage voor de verkoop van het huis van je franse vriendin ?

  • 03 Juli 2006 - 05:54

    Hans:

    dezl getreffen moet zijn: regeling getroffen

  • 06 Juli 2006 - 02:26

    Matt:

    Wow Joost,

    You look like a giant on those pictures! How do they call you overthere? Djoest the Giant? Sounds good!
    What's it like to live between locals, or do you still meet a lot of travelers? I really enjoy meeting all those strange and funny people. I've got some nice English expressions for you, to teach to your students: 'Cut the cheese' and 'Push the salami'. The person who knows the right translation (in Dutch) can 'win nice prices' :-) Well, mate, see you later and: no worries!

  • 06 Juli 2006 - 08:05

    Anieke:

    Ha die Joost,
    Ben je al op de Harry Pottor zomerschool en is het wat? Ik wilde even zeggen dat je verhalen een welkome afwisseling zijn tijdens mijn scriptie-schrijf-proces! Geen zomervakantie dus voor mij, maar afstuderen met m'n donder.
    Ik hoop trouwens dat je snel weer een camera op de kop tikt, want ik vind dat je coole foto's maakt!
    Veel plezier en groeten, Anieke

  • 10 Juli 2006 - 20:21

    Inge:

    Ach, als ik die foto's zie heb ik zoveel zin om te komen! Hee Matthijs hedde gij ok een website? Take care

  • 11 Juli 2006 - 09:03

    Nienke:

    Hee inge, matthijs heeft geen website.. wel mails en foto's. Ook prima combinatie!

    Veel plezier in China en omstreken. Groet!

  • 14 Juli 2006 - 13:49

    Elger:

    hee jongen,
    ik hoorde via via via dat je binnenkort weer in Nederland een biertje komt drinken? Had ik niet meer verwacht dit jaar! Groeten uit Utrecht en tot snel.

  • 17 Juli 2006 - 12:43

    Francisca:

    Hey Joost
    Sjeeeeee zit jij in China :-0. Wow cool zeg!! Leuke verhalen!! *is nog aan het bijkomen van fotos van joost als leraar in china met baard en lang haar*

  • 18 Juli 2006 - 04:51

    Joost M. Hemzelf:

    Hee Ciske,

    wat leuk dat ook jij mijn onzin leest! En bij deze maak ik dankbaar gebruik van dit medium om jou te feliciteren met je worp! (Hoe voel da nou?)
    Verders groetjes aan iedereen

    HOUDOE!

  • 18 Juli 2006 - 17:30

    Marijk A Holanda:

    Hola muchacho, luie donder!! Wat goed, jij kunt gewoon een beetje chinees! Of is het vloeiend? Het was weer een mooi verhaal, en de fotos zijn erg om te lachen. Maar je komt naar huis? Ik zeg: nog nie doen hoor! Tis weer snel van t zelfde, na een dag denk je: was ik maar weer daar.. Dus hoe da voelt om weer in mi casa te zijn? Nou da heeft dus twee kante, verrekte goed aan de ene kant. :D Heb mijn amigos natuurlijk wel gemist... Aan de andere kant. Wat een cultuurshock! Moest het raam dichtdoen omdat anders 'de vliegen binnenkomen'!! WAT? Die vliegen ZIE ik niet eens meer! Heb maanden tussen de vlooien, muggen en andere vervelende creaties geleefd, doet me niks meer! Daarbij alle regeltjes hier in Nederland en de drukte.. Nee geef mij maar Midden-Amerika hoor, elke dag een ander avontuur en lekker met elke gek lopen kletsen. Maar goed, het was fantastisch en ik doe het even rustig aan om hier wat te wennen. Heb me wel vanmorgen weer ingeschreven op de UU. Ja ja, ik ga weer studeren, er gaat weer serieus gedaan worden! Geniet nog ffkes, ik ga je zien! Werd gegroet, M.

  • 21 Juli 2006 - 12:21

    Noortje:

    Jaja het is land geleden dat ik jou heb gesproken. Kan me onze busrit van 1 jaar geleden nog herrinneren toen jij mij over dit idee vertelde!! Echt geweldig man!! Voor mij was California ook leuk, en heb er nog geen genoeg van! Sinds 3 weken zit ik in Londen waar ik werk en woon... Maarja China lijkt em ook wel wat!!
    Nou geniet van je zomervakantie en keep me posted!!1 byebye

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joost M.

Op 9 juni 2005 verlaat Joost Martijn zijn geboorteland Nederland voor een goedkope en gevaarlijke reis door de wereld, richting oosten en avontuur. Hij had al veel te lang hiermee gewacht. Alle vier de studies die hij begon werden door hem al snel weer opgegeven en in het werk dat hij vervolgens deed, vond hij ook niet wat hij zocht. Dan maar even lekker weg. Maar een vakantie naar een zonovergoten eiland, wat sommige mensen heel stoer wereldreis door Australie noemen, was niet spannend genoeg voor Joost Martijn. De zijderoute klonk wat beter en het feit dat hij nog nooit had gevlogen dit leven, wilde Joost M. ook graag zo houden. Over land naar China, dat zou het worden. Misschien kon hij zelfs wel Nieuw-Zeeland halen, over land... Inmiddels is hij alweer een nieuw avontuur begonnen: een liftavontuur met accordeon langs de pubs van Ireland...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 122130

Voorgaande reizen:

28 April 2009 - 17 Mei 2009

Bruiloft Lis en Reef

09 Juni 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: