Yulin vakantiepraat - Reisverslag uit Yulin, China van Joost M. Jong - WaarBenJij.nu Yulin vakantiepraat - Reisverslag uit Yulin, China van Joost M. Jong - WaarBenJij.nu

Yulin vakantiepraat

Door: Joost M. de Jong

Blijf op de hoogte en volg Joost M.

31 Juli 2006 | China, Yulin

Zo, ik heb het nu eigenlijk wel weer gezien met dat lesgeven hier en ik kan niet wachten Inge tot je hier bent en ons fietsavontuur zijn aanvang kan vinden!
Intussen ben ik twee weken geleden even op en neer geweest naar Nan Ning, alwaar ik behalve het Vietnamese consulaat ook mijn vriendin Kiki in het Tibetan Cafe opzocht. Wat een goed idee want haar vriend Liang had hetzelfde bedacht en bracht zijn vriend Shampa mee, een heuse Tibetaanse monnik oftewel Lama. Ik ben nu in het bezit van indrukwekkende foto's waarop ik met Lama Shampa poseer in het park op de Qing Xiu heuvel, net buiten Nan Ning. Daar waren we met z'n allen maar naartoe gegaan omdat daar toevallig een keigaaf mooi boedhhistisch tempelcomplex te bewonderen valt, met onder andere een vette pagoda toren vanwaar je de hele omgeving kunt bewonderen. (Moest ik alleen wel ff die tweehonderdzoveel treden opklauteren, nee dan de Efteling, zucht...)
Het was een mooie ervaring om met Lama Shampa die tempels te bezoeken en maar waar ik vooral naar uitkeek was het bekijken (en aanraken hehe) van het grootste jade Buddha beeld ter wereld (volgens de reclamefolders). Helaars was men (zoals eigenlijk overal en altijd in China) aan de constructie en was het (waarschijnlijk heul prachtige beeld, wie zal het zeggen) goed afgedekt tegen zowel het stof, vuil en rondslingerende bouwmaterialen alsmede tegen mijn nieuwsgierig geworpen blikken.
De foto's ken ik hier niet downloaden in dit achterlijke Yulin, dus daar motten jullie nog efkens op wachten.
Verder heb ik afgelopen zaterdag nog een mini avontuur beleefd; we gingen met de Harry Potter school naar de Da Yong Mountain, net buiten Yulin. China is zo groot, het stikt er van de prachtige toeristische trekpleisters en deze berg is er daar een van. We hebben een paar heuvels beklommen, spelletjes gespeeld, gebarbecued bij een (kunstmatig, maar who cares het was schitterend) bergmeertje en de Lotus Waterval bewonderd. Vooral dit laatste was gaaf (behalve het ontbreken van enig teken van wat ook maar enigszins op een lotus leek). We konden bovenaan de waterval pootjebaden en zwemmen in de snelstromdende rivier met een indrukwekkend uitzicht op de vallei beneden en de mistige heuvels in de verte. Heerlijk gevaarlijk.

Nou, dat was het gezwats voor vandaag. Ik zeg weer gedag, maar niet voordat ik je nog verteld heb Inge, dat China het land is van de badminton (maar dat wist je vast al) en ik ben druk aan het oefenen om als jij hier komt, jou een indrukwekkende nederlaag te bezorgen in een heul kort potje shuttlemeppen.

Gedag dus, lieve stageontwijkers, kijkbuiskinders, toverlantaarntrackers, internetaddicts, collegabloggers, inspiratiezoekers, belangstellenden en informatieverzamelaars,

houdoe!

  • 31 Juli 2006 - 05:40

    Christien:

    het lijkt wel of je vakantie houdt, zo met die uitstapjes van je.
    leuk weer wat van je te lezen, we kijken uit naar de foto's van je buddha in plastic. doe de groeten aan je harry potters in spe, veel plezier met Inge tijdens je fietsvakantie: "geen ruzie maken hoor".
    dikke kus

  • 31 Juli 2006 - 06:13

    Marjan:

    Heerlijk weer wat van je te horen.Inge is gisteren bij mij geweest en heeft zich al goed voorbereid op de reis. Alweer een nicht op vakantievoeten. Veel plezier op jullie reis samen en maak er wat van.Dikke kus van mij.

  • 31 Juli 2006 - 12:55

    Marijn:

    lijkt me heerlijk daar! Mag ik ook komen fietsen? Ik schreef net aan Inge dat ik over jou en haar gedroomd heb vanacht. Zit wel snor jullie reis. Wordt gaaf. Kom je snel weer terug, want ik mis je.
    kus

  • 01 Augustus 2006 - 17:48

    Geert:

    Jemig Joost,
    Veel fietsplezier en shuttlemepsucces (ook al begonnen met tafeltennis?)

  • 01 Augustus 2006 - 18:44

    Inge:

    Hahá, nog drie dagen in Nederland! Tot zeer binnenkort

  • 03 Augustus 2006 - 19:43

    Sicco:

    Knul, wat een mooi verhaaltje! En denk er om, oogjes toe en snaveltjes dicht. Slaap lekker...

  • 05 Augustus 2006 - 09:49

    Eric:

    Veel plezier met fietsen Joost en tot in september!

  • 05 Augustus 2006 - 15:11

    Karlijn:

    haaalloo grote neef,
    Die baard staat je verschrikkelijk!!
    Veel plezier tijdens het fietsen met Inge.
    Verkopen ze daar eigenlijk wel fietsen op jou maat?
    Xx Karlijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joost M.

Op 9 juni 2005 verlaat Joost Martijn zijn geboorteland Nederland voor een goedkope en gevaarlijke reis door de wereld, richting oosten en avontuur. Hij had al veel te lang hiermee gewacht. Alle vier de studies die hij begon werden door hem al snel weer opgegeven en in het werk dat hij vervolgens deed, vond hij ook niet wat hij zocht. Dan maar even lekker weg. Maar een vakantie naar een zonovergoten eiland, wat sommige mensen heel stoer wereldreis door Australie noemen, was niet spannend genoeg voor Joost Martijn. De zijderoute klonk wat beter en het feit dat hij nog nooit had gevlogen dit leven, wilde Joost M. ook graag zo houden. Over land naar China, dat zou het worden. Misschien kon hij zelfs wel Nieuw-Zeeland halen, over land... Inmiddels is hij alweer een nieuw avontuur begonnen: een liftavontuur met accordeon langs de pubs van Ireland...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 121930

Voorgaande reizen:

28 April 2009 - 17 Mei 2009

Bruiloft Lis en Reef

09 Juni 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: