http://www.jongen.waarbenje.straks/overeenpaaruur - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Joost M. Jong - WaarBenJij.nu http://www.jongen.waarbenje.straks/overeenpaaruur - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Joost M. Jong - WaarBenJij.nu

http://www.jongen.waarbenje.straks/overeenpaaruur

Door: Joost M. de Jong

Blijf op de hoogte en volg Joost M.

06 September 2006 | Cambodja, Phnom-Penh

Lief dagboek voor op reis,

daar ben ik weer met een slap verhaaltje als aanvulling op het ijzersterke relaas van mijn zuster op www.ingedejong.waarbenjij.nu.

Hue was een hartstikke leuk stadje met een heul toffe citadel en Hang was absoluut de beste gids ever. Quote van Hang aan het einde van de dag: "Ik ben wel echt heel moe nu zeg, na zo'n dagje met zulke drukke mensen." Er waren behalve Inge en ik nog twee oudere mannen uit Australia a la Stattler&Waldorff die er flink wat leuke vragen en commentaren ingooiden. Heerlijk.
"Vooral die broer van je, Inge", voegde Hang er nog met een vermoeide grimlach aan toe en ik denk dat Hang niet de enige is die zich de dag nog lang zal heugen waarop wij ons op onze geheel eigen en speciale wijze in hun leven mengden.
Morgen gaan wij dat weer doen in een boot richting Cambodia en dat is de reden dat ik alvast lekker op de zaken vooruitloop door te roepen dat we in Pnom Phenn zitten. Kijken of we daar ook weer wat levens op een positieve manier kunnen beinvloeden.
Verder belangrijke mededeling: Ik heb iemand ontmoet die een nog gekkere bek kan trekken dan ik! Het kan dus. Foto's om het te bewijzen zijn er. Fijn is dat.
Anders gelooft waarschijnlijk geen hond deze belangrijke mededeling.


Voor nu: sorry voor het gebrek aan literair hoogstaande kunststukjes in dit werkje, en het motto daarbij is: op naar Supreme Henkie land, waar men naar het schijnt niet al te lang geleden alle intelligente mensen heeft opgeruimd. Eens kijken, dus

Op naar Supreme Henkie land

houdoe he,

joost

  • 06 September 2006 - 14:59

    Hans:

    Hier dus ook de eerste dit keer. Jammer dat ik de foto's nog moet missen of hebben jullie die niet op jullie websites gezet, maar wacht je daarmee tot de volgende keer.
    Be carefull!!
    Houd je goed, en groeten, jongen(s)

  • 06 September 2006 - 20:55

    Marjan:

    Voor jou ook even een apart stukske. Bedankt voor je mooie foto. Het valt me op dat er al heel wat ervaringstrekjes in je gezicht verschijnen.Je wordt echt ouder( en wijzer,hoop ik).Ik zie uit naar de tijd dat je weer thuis bent. Dan kun je een boek gaan schrijven over je ervaringen.Jouw schrijftrant is heel aangenaam om te lezen.Dikke kus voor jou en je zussie.Dag lieverd.

  • 08 September 2006 - 08:42

    Marian:

    Hoi Joost en Inge,
    Leuk om jullie berichten af en toe te lezen. Ja Joost, Inge kent mij van het bedrijf van NU - Amway! Tataaa. Samen met jullie ouders proberen we hier op een positieve manier anderen positief te besmetten met het Amway-virus. En vooral met het Weet Hoe Je Eet - programma. Wat staat dat veraf van waar jullie NU zijn, waar overleven vaak het motto is. Maar hier is het ook net een jungle hoor en vaak moeilijker mee te dealen. Bijna iedereen is de weg kwijt en loopt te dolen verblind door stress en 'welvaart'.Waar het echt omdraait zijn ze vergeten. Neem daarom zoveel mogelijk rijkdom mee van jullie reis, want hier is een chronisch tekort. Sla het goed op en vergeet het nooit meer! haha, wil ik jullie een groet sturen, ga ik er weer een filosofisch verhaal van maken. Sorry!! Nou mooie mensen, ik ga maar weer eens kijken of ik vandaag weer kan overleven hier, toch een heerlijke uidaging! Dikke knuffel van mij!

  • 08 September 2006 - 16:43

    Christien:

    Bedankt voor de kaart, kwam op 6 september aan, niet slecht getimed hoor.

    enne, bijna ben je weer thuis, ik tel de dagen af hoor. Ik kijk er heel erg naar uit. Ik hoop wel dat het voor jou niet tegen valt weer hier te zijn in dit kleine landje met alle regeltjes. dus geniet nog even van je vrijheid.

  • 08 September 2006 - 16:48

    Christien:

    Wilde ik ook nog even kwijt dat het een prachtige foto was.........

  • 12 December 2007 - 19:07

    Tijmen:

    heeeeeee joost!
    tijd niets gehoord en ben benieuws hoe t gaat en ben ook benieuwd of je e-mailadres nog werkt dat ik heb.
    Zoniet laat me dan ff weten wat je nieuwe adres is.....die van mij is tijmennet@gmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joost M.

Op 9 juni 2005 verlaat Joost Martijn zijn geboorteland Nederland voor een goedkope en gevaarlijke reis door de wereld, richting oosten en avontuur. Hij had al veel te lang hiermee gewacht. Alle vier de studies die hij begon werden door hem al snel weer opgegeven en in het werk dat hij vervolgens deed, vond hij ook niet wat hij zocht. Dan maar even lekker weg. Maar een vakantie naar een zonovergoten eiland, wat sommige mensen heel stoer wereldreis door Australie noemen, was niet spannend genoeg voor Joost Martijn. De zijderoute klonk wat beter en het feit dat hij nog nooit had gevlogen dit leven, wilde Joost M. ook graag zo houden. Over land naar China, dat zou het worden. Misschien kon hij zelfs wel Nieuw-Zeeland halen, over land... Inmiddels is hij alweer een nieuw avontuur begonnen: een liftavontuur met accordeon langs de pubs van Ireland...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 122119

Voorgaande reizen:

28 April 2009 - 17 Mei 2009

Bruiloft Lis en Reef

09 Juni 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: