Een nieuw avontuur - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Joost M. Jong - WaarBenJij.nu Een nieuw avontuur - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Joost M. Jong - WaarBenJij.nu

Een nieuw avontuur

Door: Joost M. de Jong

Blijf op de hoogte en volg Joost M.

20 Juni 2007 | Nederland, Utrecht

Na negen maanden zonder noemenswaardige adrenalinekicks geleefd te hebben in het evenwel prachtige en fijne Nederland, heeft deze jongen wel weer eens zin in wat avontuur en deze keer is Erin's Isle aan de beurt om genomen te worden.
Vandaag het vliegtuig geenterd en nu slaap ik vanavond tegenover de plek waar hier in Dublin Sint Valentijn begraven ligt.
Als de geesten mij komen bezoeken vanavond kan het zomaar eens een natte droom worden, heb ik bedacht.

Het idee is simpel, de komende 49 dagen:
de langste kroegentocht door Ierland ooit gelift met accordeon.
We gaan het zien. Ik zal af en toe eens wat raars optekenen.
Veel liefs

houdoe
joost

  • 20 Juni 2007 - 21:18

    Marijke:

    Hé kaninnefaat!! ;)

    Jij weer aant reizen! Bofkont! Ik vind het jammer dat ik je niet meer gezien heb.. Maar je komt nog wel terug toch?!

    Maak er weer een memorabele trip van in dat duistere land!

    X!!

  • 20 Juni 2007 - 21:23

    Roos:

    Hey Joost!

    Samen op avontuur! Jij in Dublin en ik vertrek morgen naar Oostenrijk. Bij ons op school hebben we een speciale dansklas. Morgen vertrekken we om half 7 met de bus naar Oostenrijk. Daar krijgen we 10 dagen lang workshops dansen van de dansinstructeur van Justin Timberlake! Yeah baby! Daarnaast gaan de meiden uit de dansklas zelf ook optreden. Het evenement is enorm groot opgezet, er komen leerlingen van over de hele wereld. En er moeten natuurlijk docenten mee om het hele zooitje te begeleiden :))

    Ik houd je op de hoogte als jij dat ook doet!

    Viel spass en aufwiedersehen!!

    Liefs Roos

  • 20 Juni 2007 - 21:43

    Dirk:

    Ha Joost,

    Conas atá tú? Een kroegentocht door Ierland? Go mbeannaí Dia duit.

    Groet,
    Dirk (maatje Robin)

  • 21 Juni 2007 - 06:56

    Nienke:

    He Held! Geniet... Kus

  • 21 Juni 2007 - 07:09

    Christien:

    Zo Joost, dat uitgerekend Molly Malone op je staat te wachten, de vrouw die je zo graag mocht bezingen. Ik verwacht van haar dat ze je beschermengel gaat zijn op je zware tocht: zingen, sjouwen, hijsen, trekken. Valt vast niet mee. Veel plezier.........

  • 21 Juni 2007 - 08:05

    Merel:

    Leuk Joost! Geniet van het Guinness bier!

  • 21 Juni 2007 - 08:12

    Inge:

    Veel plezie broer! Hopelijk schijnt de zon ook daar af en toe tussen de regenbuien door! Have fun! en geniet.... met maten!

  • 21 Juni 2007 - 08:34

    Robin:

    he broer heel veel plezier!!!

  • 21 Juni 2007 - 14:17

    Dor:

    Hee Knapperd, Vergeet niet de Wicklow Mountains te doen, een supergave tocht van een paar dagen in je poncho. Veel geluk enne... je weet wel he?

  • 21 Juni 2007 - 15:33

    Sjoerd:

    Hoewel jammer dat ik je niet meer zwemmende in kanalen in den landen kan ontmoeten, uiteraard heel veel plezier daar! Getekend uw fan

  • 21 Juni 2007 - 18:35

    Marjan:

    Zit ik een heel lang bericht terug te typen,komt er ineens een bericht van een update tussendoor!!!!Klote,alles weg!
    Nou, ik doe dit nog wel een andere keer.De groeten en maak er wat van.
    Zoen

  • 21 Juni 2007 - 20:26

    Hans:

    Hé Joost, fijn dat je goed bent gearriveerd op dat eiland.
    Veel plezier en goed weer gewenst.
    Niet te veel ALE andels ga je daar laal van platen.

    Doei, Your Daddy greets You.

  • 22 Juni 2007 - 18:05

    Sicco:

    He Joost,

    Heel veel plezier en zo min mogelijk regen toegewenst. Ierland is prachtig! Geniet!!
    Jammer je niet meer gezien te hebben. Als ik had geweten dat je zo snel de boot moest hebben, had ik wel wat anders geregeld. Anyway, na Guinnessland spreek ik je zsm en kan ik je hopelijk snel weer zien!
    Dikke kus,

    Sicco

  • 23 Juni 2007 - 14:43

    Arse:

    goede reis, fare well, cousin.

    in de tijd dat je weg bent, lijkt het mij een uitstekend idee dat wij hier je terugkomst al vast voorbereiden met een lied. vandaar hieronder de tekst van het onofficiele volkslied van dublin.

    mazzel...

    In Dublin's fair city,
    where the girls are so pretty,
    I first set my eyes on sweet Molly Malone,
    As she wheeled her wheel-barrow,
    Through streets broad and narrow,
    Crying, "Cockles and mussels, alive alive oh!"

    "Alive-a-live-oh,
    Alive-a-live-oh",
    Crying "Cockles and mussels, alive alive oh".

    She was a fishmonger,
    And sure 'twas no wonder,
    For so were her mother and father before,
    And they each wheeled their barrow,
    Through streets broad and narrow,
    Crying, "Cockles and mussels, alive, alive oh!"

    (chorus)

    She died of a fever,
    And no one could save her,
    And that was the end of sweet Molly Malone.
    Now her ghost wheels her barrow,
    Through streets broad and narrow,
    Crying, "Cockles and mussels, alive, alive oh!"

    (chorus)

  • 24 Juni 2007 - 20:11

    Inge:

    Arse wat geweldig! Ik wou ff vertellen dat ik lekker op psychologisch weekend ben geweest en dat was echt geweldig!
    Vanmiddag werd ik zelfs door drie mensen tegelijk gemasseerd met heel veel olie en heerlijke opzwepende afrikaanse en Turkse muziek!
    Joost, Kathy vond het heel gezellig met je! Bedankt!

  • 29 Juni 2007 - 17:40

    Geert:

    Joost! Reizende neef,

    waarschuw ff als je in Cork aankomt. Ik ken daar mensen. Die willen zeker mijn neef horen spelen en wellicht kun je op de bank crashen. Zeer goed idee, ik hoop wel dat we nog een keertje samen gaan spelen... als ik weer in NL woon op het pinksterweekeinde of wellicht hier in Stockholm (hint)

    Sláinte

  • 29 Juni 2007 - 17:58

    Geert:

    Joost! Reizende neef,

    waarschuw ff als je in Cork aankomt. Ik ken daar mensen. Die willen zeker mijn neef horen spelen en wellicht kun je op de bank crashen. Zeer goed idee, ik hoop wel dat we nog een keertje samen gaan spelen... als ik weer in NL woon op het pinksterweekeinde of wellicht hier in Stockholm (hint)

    Sláinte

  • 30 Juni 2007 - 18:35

    Avine:

    onwijze lekker vampier, alles goed???
    ik vroeg me af wat je met mijn slaapzak hebt gedaan??

  • 01 Juli 2007 - 15:21

    Lot:

    Joost! Komt er dan eindelijk een boek?!
    Heul Veul plezier en maak ons af en toe eens blij met één van jouw ijzersterke verhalen :D

    Liefs, Lot

  • 06 Juli 2007 - 06:02

    Sicco:

    He Joost,

    We wachten op je eerste avontuur! ;-)

    Kus,

    Sicco :-)

  • 07 Juli 2007 - 04:41

    Sanne:

    Hee lieve neef!

    Goed idee om er weer lekker tussenuit te gaan! Jouw leven is 1 grote verrassing.
    Ik moet steeds denken aan die keer in Tsjechie, toen je op die valse accordeon van die dronke Tsjech wilde spelen, 10 euro betaald voor een onbespeelbaar kreng, weet je nog hahaha!!
    Ik hoop dat je weer net zoveel muzikale lol gaat hebben als toen.
    Geniet met je poncho en je trekzak!

    Dikke zoenen van Sanne en Gijs uit Tibet!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joost M.

Op 9 juni 2005 verlaat Joost Martijn zijn geboorteland Nederland voor een goedkope en gevaarlijke reis door de wereld, richting oosten en avontuur. Hij had al veel te lang hiermee gewacht. Alle vier de studies die hij begon werden door hem al snel weer opgegeven en in het werk dat hij vervolgens deed, vond hij ook niet wat hij zocht. Dan maar even lekker weg. Maar een vakantie naar een zonovergoten eiland, wat sommige mensen heel stoer wereldreis door Australie noemen, was niet spannend genoeg voor Joost Martijn. De zijderoute klonk wat beter en het feit dat hij nog nooit had gevlogen dit leven, wilde Joost M. ook graag zo houden. Over land naar China, dat zou het worden. Misschien kon hij zelfs wel Nieuw-Zeeland halen, over land... Inmiddels is hij alweer een nieuw avontuur begonnen: een liftavontuur met accordeon langs de pubs van Ireland...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 121727

Voorgaande reizen:

28 April 2009 - 17 Mei 2009

Bruiloft Lis en Reef

09 Juni 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: