Welkom jongen, welkom thuis - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Joost M. Jong - WaarBenJij.nu Welkom jongen, welkom thuis - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Joost M. Jong - WaarBenJij.nu

Welkom jongen, welkom thuis

Door: Joost M. de Jong

Blijf op de hoogte en volg Joost M.

25 September 2006 | Nederland, Utrecht

En daar stonden de ouders en de broer om mij in de armen te sluiten. Het was een fijn weerzien op Schiphol waar ik na mijn allereerste vliegervaring op vrijdagochtend 15 september aankwam. We reden nog even langs ons oma die de memorabele woorden sprak: "Wat fijn dat jij nog leeft". Deze emotie was uiteraard wederzijds.
's Avonds werd ik door mijn ouders getrakteerd op echte Zeeuwse mosselen, kan het nog beter?
Zaterdag heb ik Marjan geshockeerd door zomaar op te dagen en zondag en maandag waren heerlijk rustige dagen van bijkomen in het Ettense.
Op dinsdagochtend was het dan zover, ik ging liftend naar Utrecht. In het Stichtse aangekomen kwam ik al snel Merel Heine tegen die in haar opvallende orca oproeijackje rondfietste. Leuk man. Vervolgens begon rond 11:00 uur de workshop tulbandvouwen voor onze Homo Universalis C.D. Zwart waarna er rond half een geluncht kon worden met Mr. The Farmer, een theetje met Laura, Tijmen en Maarten in het Orcahuis volgde, alsmede eenzelfde versnapering bij Sanne en 's avonds een etentje bij Eric, waarna de allerspannendste ontmoeting plaats zou vinden met een heel leuk meisje.
De volgende dag werd ik ontvoerd door het ultraleuke meisje naar Schiermonnikoog waar wij tezamen een paar dagen heerlijk met en van elkaar genoten hebben.
Mijn avontuur hield niet op, want vrijdagavond werd ik in Groningen verwerlkomd door niemand minder dan Sinte Nicolaas en kon ik zaterdagmiddag brak mijn liftend bestaan voortzetten richting Utrecht alwaar ik wederom hartelijk verwelkomd werd door Eric. Zondag werd door mij een fietstochtje gemaakt naar Stokkelaarsbrug zodat ik mijn superleuke neven en tante Brigit weer eens kon begroeten.
Fantastisch. Jullie zijn echt leuk!
Gisterenavond was ik weer terug in het oude vertrouwde Lunetten om bij onze held Hamburger een extreem lekkere maaltijd te gebruiken en een lekker ouderwets potje Catan te speulen.
Ik blijf nog even avonturieren denk ik. Dus als je me nog niet gezien hebt, kom ik waarschijnlijk snel een keer bij je crashen! haha tot snel!
En verders, ik heb niet van iedereen de telefoonnummers dus als je wilt kun je me bellen op 0649351307. Gezellig! houdoe he!

joost

  • 25 September 2006 - 14:24

    Dorreke:

    Ook ik zwerf rond in Nederland, mijn enthousiasme is echter inmiddels aan het afnemen... Ik bel je binnenkort wel een keer, zullen we dan samen onder een brug slapen? Houdoe!

  • 26 September 2006 - 14:25

    Geert:

    Ik krijg ook ineens zin om naar de Stokkelaarsbrug te fietsen! Klinkt fijn om weer in Nederland te zijn. Gelukkig ga ik al snel mijn verjaardag vieren in Helsinki alwaar ik een heel leuk meisje ken.

    Mazzel!

  • 26 September 2006 - 14:27

    Geert:

    Ik krijg ook ineens zin om naar de Stokkelaarsbrug te fietsen! Klinkt fijn om weer in Nederland te zijn. Gelukkig ga ik al snel mijn verjaardag vieren in Helsinki alwaar ik een heel leuk meisje ken.

    Mazzel!

  • 27 September 2006 - 19:34

    Merel:

    Hihi, zie ik gezoon mijn eigen naam staan in je berichtje.
    Lukt het met aanpassen aan Nederland? Ben benieuwd. Misschien tot vrijdag in de Florin?
    Liefs!

  • 28 September 2006 - 13:13

    Matt:

    Hitchhiking through the Netherlands: you're my hero!

  • 02 Oktober 2006 - 11:21

    Christiaan:

    Zo, ik heb nog een heerlijk tukje gedaan na je vertrek. Was goed je weer te zien. Mannen met baarden veranderen in zonder baarden... bier verandert in thee en turks in chinees, in nederlands, en jij hopelijk niet.

  • 05 Oktober 2006 - 21:26

    Roos Hogeweg:

    Joost???
    Wat hoor ik van Claire Bulckens...? Ben jij weer heelhuids teruggekeerd???

  • 11 Oktober 2006 - 10:20

    Hans:

    Hallo Jongen, hier nog even een reminder aan je GOEDE voornemens. Al een besluit genomen ? Toch maar gauw doen hoor. Niet laten liggen.
    Groeten !CMJ

  • 11 Oktober 2006 - 20:33

    Inge Heeren:

    He Joost,

    Leuk om te lezen dat je weer in het land bent.
    Wat een ervaringen allemaal!

    Groetjes, Inge Heeren

  • 18 Oktober 2006 - 11:52

    Brigit:

    oke ,ga je nog mee naar errria?

    brigit ,ik bel je.

  • 23 Oktober 2006 - 19:56

    Maryvonne (Istanbul):

    Salut Joost!
    Je suis toujours ton périple, je n'ai pas encore vendue ma maison donc je ne suis pas encore partie, mais mes projets sont toujours les même...
    Je compte sur toi pour me donner des adresses en Indes, et...
    Je ne peux voir que tes photo car je ne comprends rien à ton charabia en Néerlandais, peut-être pourrais-tu écrire en Anglais!
    Je pense que tu es heureux de ton voyage, peut-être se verra t'on un autre jour quelque part dans le monde...

  • 11 Februari 2007 - 01:07

    Maartje:

    Ha Joost, ik heb je emailadres niet, maar je krijgt vast een notificatie van dit bericht dus ik probeer het even zo. Ik wilde nog even zeggen dat het zo leuk was om je aan de telefoon te hebben op mijn afstudeerfeeske (via Eric). Ik moest gister namelijk aan je denken toen ik in Mendoza (Argentinië) naar een fijne tangovoorstelling zat te kijken met een accordeonspeler die bijna net zo goed was als jij!

    Ben je nog steeds op avontuur? Ik nog wel een beetje (www.maartje1981.waarbenjij.nu)

    Tjuus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joost M.

Op 9 juni 2005 verlaat Joost Martijn zijn geboorteland Nederland voor een goedkope en gevaarlijke reis door de wereld, richting oosten en avontuur. Hij had al veel te lang hiermee gewacht. Alle vier de studies die hij begon werden door hem al snel weer opgegeven en in het werk dat hij vervolgens deed, vond hij ook niet wat hij zocht. Dan maar even lekker weg. Maar een vakantie naar een zonovergoten eiland, wat sommige mensen heel stoer wereldreis door Australie noemen, was niet spannend genoeg voor Joost Martijn. De zijderoute klonk wat beter en het feit dat hij nog nooit had gevlogen dit leven, wilde Joost M. ook graag zo houden. Over land naar China, dat zou het worden. Misschien kon hij zelfs wel Nieuw-Zeeland halen, over land... Inmiddels is hij alweer een nieuw avontuur begonnen: een liftavontuur met accordeon langs de pubs van Ireland...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 754
Totaal aantal bezoekers 122124

Voorgaande reizen:

28 April 2009 - 17 Mei 2009

Bruiloft Lis en Reef

09 Juni 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: