lstanbul mensen - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Joost M. Jong - WaarBenJij.nu lstanbul mensen - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Joost M. Jong - WaarBenJij.nu

lstanbul mensen

Door: Joost M. de Jong

Blijf op de hoogte en volg Joost M.

26 Juni 2005 | Turkije, Ankara

Bart's Outdoor Tent: Ga hem kopen! De Vrijbuiter in Roden, daar moet je wezen! De tent is klein, krap, benauwd, smal en laag. Als je je rugzak stiekem lief vind, is dit de ideale mogelijkheid tot een ander soort toenadering! (nu eens niet van achteren)
Of de tent waterdicht is weet ik niet want het regende niet, maar met alleen de hordeur gesloten heb ik er heerlijk in geslapen! Een aanrader dus en Nienke bedankt!
Het reizen gaat best wel vlot allemaal en als ik mensen vertel hoe ik reis zegt iedereen dat ik ontzettend veel geluk heb (Marjan jij weet wel waaraan het ligt) maar gisteren ging het even wat rustiger. Ik had bedacht dat ik de trein naar Istanbul zou nemen zodat ik lekker makkelijk een visum kon scoren en daar verder niemand mee lastig hoefde te vallen. Bovendien kon ik dan even lekker relaxen. Nou en hoe! De trein deed er ongeveer negen uur over om van Alexandroupolis naar Istanbul te komen! Volgende keer ga ik dus gewoon weer liften.
Dat gaat een stuk sneller. Maar ik heb wel weer een paar leuke mensen ontmoet. Gisteravond het goedkoopste en leukste hostel van Istanbul gesjeft (ik maak nu gebruik van de gratis internetfaciliteiten) en daarna met Sam, Jessica en Juan-Jose een biertje gedronken op het plein voor de Aya Sophia. (We voelden ons een ietwat opgelaten met al die alcohol voor zo'n grote Moskee.)
Nou, nu begint de grote jacht op de visa voor Centraal Azie. Als iemand nog kennissen in Istanbul heeft, ik wil graag bij ze logeren want ik zou graag Turks leren! (en kosten besparen want ik heb zo'n gevoel dat die visa regelen nog even gaat duren)
Veel groeten van Joost
(Wat lul ik veel op deze site zeg haha opperbest!)

Houdoe!!!

  • 26 Juni 2005 - 09:45

    Marjan:

    Zo zie je maar waar je beschermengel voor dient!Het gaat je werkelijk goed ,zie ik wel.Bedankt voor je email en ik houd ook van jou.Nog twee weken te gaan en dan heb ik ook vakantie.Ik denk aan je.Veel liefs en een dikke kus van mij.

  • 26 Juni 2005 - 19:49

    George:

    Joost, jonge, ik heb je helemaal gelezen tot nu aan toe. Kunnen we nog wat voor je spelen?
    Of maak je er meteen een film van?
    Groeten,
    George Toneel.

  • 27 Juni 2005 - 06:51

    Inge:

    Wa un scon fotos, ah wa leuk! Misschien moet ik aan Eda vragen, volgens mij heeft die familie in Istanbul.

  • 27 Juni 2005 - 09:30

    Matthijs:

    HE Joost,
    Supergoed! Na een cappuccino in Venetie en wiener melange met apfelstrudel in Wenen nu Pita Giros in Alexandroupolis. Helemaal goed!

  • 27 Juni 2005 - 09:50

    Lieke:

    Hee Joost,
    ik vind het zo dapper van je dat je dit doet! En megacool natuurlijk, ben ook jaloers. Jammer dat het met dat meisje in Istanbul niet is gelukt maar je begrijpt wel waarom. Succes verder!

  • 27 Juni 2005 - 11:39

    Joost M. Zelf:

    haha wie goed had opgelet had kunnen zien dat ik de Mavi Cami en de Aya Sophia omgedraaid heb!

  • 27 Juni 2005 - 14:10

    Aad:

    Ha joost, heb je site van die van inge, vind je vast niet erg. Wat een avonturen beleefd de fam De Jong zeg, om jaloers op te worden!! En wij hier maar zielig studeren..:( Veel plezier nog en succes met de visa
    Brasa aad

  • 28 Juni 2005 - 13:51

    Nienke:

    crisis..Joost je nederlands gaat wel heel hard achteruit... X

  • 28 Juni 2005 - 16:34

    Roos:

    Dag scheet!

    Istanboel... dat doe je goed! Ik zal eens kijken of ik adressen voor je heb. Maar ik beloof niks!

    Een dikke knuffel vanuit Suriname,

    Liefs Boterammetje Roos

  • 29 Juni 2005 - 08:02

    Joost M. Zelf:

    Angelo's internet is toch niet zo gratis als ik dacht haha. (typisch nederlands kiespijnlachje) Verder vermaak ik me opperbest jongens. (hebben jullie de uitspraak van het World Tribune Iraq gezien? Ik was bij de persconferentie; heel indrukwekkend! Latorr meer houdoe joost

  • 30 Juni 2005 - 07:36

    Elger:

    Mooie verhalen Joost. Goed te lezen dat je het naar je zin hebt bij de Turken en je hebt prachtige foto's van Baffione Stad.

  • 30 Juni 2005 - 13:21

    Zwartje:

    Azie, pas op, hier komt de Joost! Ja, hier is de Joost! Groeten van Christiaan

  • 30 Juni 2005 - 16:29

    Emmy:

    Heh Joost,
    Leuk hoor om zo je reis te beleven!!! Veel plezier!!!
    Groetjes
    Emmy

  • 30 Juni 2005 - 23:26

    Inge:

    Nou, Joost ik heb geprobeerd vrienden voor je te zoeken in Istanbul, helaas zijn ze allemaal de stad uit. Misschien moet je toch maar je eigen charmes in de strijd werpen!

  • 04 Juli 2005 - 20:30

    Marjan:

    Hoe is het nu?Al wat meer meegemaakt?We horen graag wat van je.Een dikke kus van mij.Ik ben met mijn rapporten bijna klaar.

  • 07 Juli 2005 - 15:15

    Hans:

    Hallo Joost, even een berichtje van je pa. Gaat het ? en hoe zit het met je visum/visa ?
    Ik hou van je, tot gauw horens !

  • 07 Juli 2005 - 17:00

    Baffione:

    www.jongen.hoegaathet.nu?

  • 07 Juli 2005 - 21:22

    Joost M. Zelf:

    Hoi iedereen ik blijf nog even in Istanbul hangen. Het gaat goed met me. Ik heb het zo druk met leuke dingen dat ik al heel lang niets nieuws geschreven heb. Beterschap wordt hierbij beloofd.

  • 08 Juli 2005 - 05:03

    Sicco:

    Joost, te gek allemaal die verhalen! Ga zo door en Azie ligt voor je klaar, alleen ff dat lullige stempeltje op het juiste papiertje... Dag knul, fijne vent! Sicco PS Hier ook alles prima hoor.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joost M.

Op 9 juni 2005 verlaat Joost Martijn zijn geboorteland Nederland voor een goedkope en gevaarlijke reis door de wereld, richting oosten en avontuur. Hij had al veel te lang hiermee gewacht. Alle vier de studies die hij begon werden door hem al snel weer opgegeven en in het werk dat hij vervolgens deed, vond hij ook niet wat hij zocht. Dan maar even lekker weg. Maar een vakantie naar een zonovergoten eiland, wat sommige mensen heel stoer wereldreis door Australie noemen, was niet spannend genoeg voor Joost Martijn. De zijderoute klonk wat beter en het feit dat hij nog nooit had gevlogen dit leven, wilde Joost M. ook graag zo houden. Over land naar China, dat zou het worden. Misschien kon hij zelfs wel Nieuw-Zeeland halen, over land... Inmiddels is hij alweer een nieuw avontuur begonnen: een liftavontuur met accordeon langs de pubs van Ireland...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 123184

Voorgaande reizen:

28 April 2009 - 17 Mei 2009

Bruiloft Lis en Reef

09 Juni 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: