Bulgarije werd het dus - Reisverslag uit Smolyan, Bulgarije van Joost M. Jong - WaarBenJij.nu Bulgarije werd het dus - Reisverslag uit Smolyan, Bulgarije van Joost M. Jong - WaarBenJij.nu

Bulgarije werd het dus

Door: Joost M. de Jong

Blijf op de hoogte en volg Joost M.

24 Juli 2005 | Bulgarije, Smolyan

Hallo alle leuke mensen op de wereld.
Die dit lezen.
Ik ben met een bus naar Edirne gegaan (lafjes) en daarna gelift naar Bulgarije. Tijmen als je dit mocht lezen: ik ken nu de manager van het museum in Edirne! Sahin heet hij en misschien ga ik hem opzoeken in zuidoost Turkije waar hij binnenkort een excavatie gaat doen in Zeugma. Goed,in Edirne kwam ik wat toeristen tegen aan wie ik de weg vroeg. Het waren US students en graduates en teachers. Deze mensen vormen het theatergezelschap de vierde wereld en hebben vijf weken lang workshops in Smolyan. In de weekends trekken zij eropuit om spannende dingen te zien en dit weekend was de missie om uren in de rij te staan teneinde de grens Turkije-Bulgarije te mogen passeren. Ik mocht met ze mee en heb vannacht in een hotel geslapen met mijn nieuwe roommate Kirk en vanochtend het allerlekkerste Bulgaarse ontbijt genoten. Vandaag hebben we een Thracische ruine bezocht en na een nacht in het vrije bed op Kirk's kamer alhier vertrek ik morgenochtend vroeg naar Plovdiv en Sofia waarna ik Tommy zal opzoeken in Pleven. Heb er zin in. Wat een avontuur!
Houdoe,

Joost (ik mis Yavuz, hier ben ik weer gewoon joost, of Juiced haha)

• 24 Juli 2005 - 15:53

Christien:

Jij boft weer eens met zo'n lift, nog wel met een theatergezelschap. Kat in het bakkie dus.

• 24 Juli 2005 - 15:57

Joost M. Zelf:

Ja ik bof wel weer. En Bulgarije is ongelofelijk mooi. En Bulgaars ongelofelijk moeilijk. Geen enkele kat in het bakkie dus. Maar wel een dikke kus voor jou mam!

• 25 Juli 2005 - 01:33

Inge:

Paprikaworst is de specialiteit uit Oost-Europa die je absoluut niet mag missen!!!!!

• 25 Juli 2005 - 09:40

Stijn:

Hey Joost!!!
    Wow zeg echt vet waar jij allemaal heen gaat! Ik heb de foto's zojuist weer bekeken en daar zitten natuurlijk weer van die echte typische Joost foto's tussen!:P HUMOR DUS! He! Nog keiveel plezier en succes daar! En Doe voorzichtig he! Ik kom zeker weer kijken op je site als ik terug kom van de vakantie! (peer hem morgen naar italie)

Groeten van je Little Neef! Stijn!

• 25 Juli 2005 - 11:34

Lotte:

Lieve Neef, het zal een mooie hereniging worden met je pleegbroer.
    Hou je exhibitionistisch-dagboek vooral vol, want het is zo leuk om te lezen, en Bulgarije is voor mij totaal onbekend gebied! Ben benieuwd, Juiced. Gr. L.

• 26 Juli 2005 - 18:55

Joost M. Zelf:

nou ik heb nu geen tijd want de mensen in het internetcafe blijken vrienden van Tommy te zijn hahaha jammer dat hij zelf niet thuis is...