Manyana manyana - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Joost M. Jong - WaarBenJij.nu Manyana manyana - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Joost M. Jong - WaarBenJij.nu

Manyana manyana

Door: Joost M. de Jong

Blijf op de hoogte en volg Joost M.

18 Juli 2005 | Turkije, Ankara

Dag lieve lezers,

Ja dit is een spaanse titel inderdaad. Ik heb namelijk een paar Peruviaanse vrienden gemaakt en onderwijl wat spaans opgepikt. Mijn motto was manyana en zal dat nog wel even blijven. Ik neem de tijd. Die visa komen er wel (echter niet vanzelf) en ondertussen vermaak ik mij nog immer met zwemmen in de Bosporus en Turks leren en Engelse les geven. Ik heb twee nachten gewerkt als insmijter bij een disco maar er waren zo weinig mensen om de disco in te smijten dat ik me er niet zo blij voelde. Ik heb ook nog een nacht in de bar geslapen met mijn discovrienden Nasif en Adem maar ik ben toch maar weer het hostel ingetrokken. Ik voelde me een soort van gevangen. Volgens mij is het best belangrijk dat je werk en je prive een beetje gescheiden blijven. Daarom heb ik de baan die Ali mij aangeboden heeft als manager/koker/helper van het Mavi Guesthouse ook afgeslagen. Voorlopig dan want misschien vind ik geen ander werk.
Hot News:
In de nacht van donderdag op vrijdag om 02:00 uur in de ochtend is de inhoud van de safe van het Mavi Guesthouse geroofd. Ali had net twee mensen aangesteld en dit was waarmee zij hun eerste werkdag afsloten. Turken zijn fantastisch harde werkers zo zien wij maar weer. Zij gaan gewoon door waar andere mensen wellicht hadden gezegd: "Nou zo kan ie wel weer, laten we gaan slapen.".
Jammer dat ik wat geld in de safe had gedeponeerd met het idee dat het daar safe zou zijn. (DOM DOM jongen hoe kom je erbij!!!)
In ieder geval is het nu even wachten tot Ali het geld terugkrijgt van de verzekering want ook zijn cash was foetsie en ook al is en blijft hij een Turk, gek genoeg vertrouw ik hem wel.
In ieder geval zit ik nu even lekker in Istanbul, ik leer Turks en sporadisch ook wat Kurdisch van een vermeende terrorist hier of daar en misschien begin ik binnenkort een carriere als leraar Engels.
Het gaat goed manyana manyana en veel liefs van jullie Yavuz!
Kende iyi bak!
ofwel Take care of youselve!
ofwel Houdoe!

Yavuz


Dirk en Sandra: super kom door met die feiten hartstikke leuk en veel succes met dat huis!

  • 18 Juli 2005 - 10:32

    Eric:

    He Yavuz, alweer bestolen!? Hopelijk viel de schade mee. Ben net terug van een weekje 'mañana mañana' fietsen. Superleuk!

    Houd je haaks en ga ervoor!

    tuo fratellino

  • 18 Juli 2005 - 19:45

    Nienke:

    Lieve Joost, mail je me dat addres even voor woensdag?? mn pc in Utrecht ligt nog steeds plat... Kus

  • 18 Juli 2005 - 20:05

    Christien:

    carriere als leraar, veelzijdig, wie had dat gedacht? niet gek hoor!

  • 19 Juli 2005 - 07:23

    Inge:

    Tjonge, jongen, het is ook altijd wat! Spannend wat voor een avonturen het volgende bericht van jongen ons zal brengen!

  • 19 Juli 2005 - 12:47

    Robin:

    Whoah, echt superstoer wat je allemaal doet Joost, ehm Yavuz!
    Veel plezier verder.

  • 19 Juli 2005 - 13:56

    Joost M. Zelf:

    Nasif en Adem zijn nog vrij. Dames gaat uw voorkeur uit naar een lekkere vent met een macho uitstraling en dito instelling dan is Adem uw keus. Gaat u meer voor het type betrouwbare, serieuze en lieve man, dan is Nasif iets voor u. Reageer snel want de import van Turkse mannen gaat binnenkort fikse prijsverhogingen tegemoet zien.

  • 19 Juli 2005 - 15:03

    Christien:

    zit je soms in geldnood dat je je vrienden in de aanbieding doet? gat in de markt? heb je er foto's bij?

  • 19 Juli 2005 - 15:05

    Christien:

    heb ze al gezien, ziet er goed uit: succes met je handel

  • 20 Juli 2005 - 01:35

    Inge:

    Is Mohammad Ekhlasi uit Iran ook nog een vrij man. Met voldoende kamelen als bruidschat, heb ik wel interesse in hem!!!

  • 20 Juli 2005 - 08:32

    Roos:

    Natuurlijk is het niks om propper te zijn, lang leve het leraarschap! Bravo Joost!

    xx

  • 21 Juli 2005 - 07:02

    Geert:

    Reizende neef Joost!

    Er is iets loos met je gezichtspieren! En het lijkt wel besmettelijk, sommigen van je Turkse reiskompanen hebben ook last random gezichtsspier-samentrekkingen! Mooie avonturen weer...

    Hej då, oftewel houdoe

  • 21 Juli 2005 - 11:10

    Rianne:

    Ola!! Fijn dat het goed met je gaat! Thailand is ook fijn lieverianne.waarbenjij.nu
    Succes met alles en geniet ervan!
    kus!

  • 21 Juli 2005 - 19:21

    Rosalie:

    Hoi jongen,

    Leuk zeg, al die avonturen! Ik ben heus niet jaloers ofzow...Doe die Yasif maar voor mij. Ik bied 10 kamelen. Ben toch weer vrijgezellig haha. Met toneel alles goed, je kan weer gewoon aansluiten als je terug bent.

  • 22 Juli 2005 - 21:47

    Roos Hogeweg:

    Merhaba Yavuz,

    Nasilsin? (ben om technische redenen verplicht de puntjes op de i te zetten...)
    Dialoogje:
    " - bir tane bira, lütfen.
    - Tamam.
    - Tesekkür ederim. Hesap lütfen.
    ...
    - Tuvalet nedere?"

    Altijd handig dacht ik zo.
    Ga zo door Joost M.!

    Iyi günler

    P.S. Mohammed Ekhlasi çok güzel!

  • 23 Juli 2005 - 07:05

    Yavuz Zelf:

    he ik ga vandaag naar Griekenland of Bulgarije liften omdat mijn visum verloopt. Ich komme wieder!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joost M.

Op 9 juni 2005 verlaat Joost Martijn zijn geboorteland Nederland voor een goedkope en gevaarlijke reis door de wereld, richting oosten en avontuur. Hij had al veel te lang hiermee gewacht. Alle vier de studies die hij begon werden door hem al snel weer opgegeven en in het werk dat hij vervolgens deed, vond hij ook niet wat hij zocht. Dan maar even lekker weg. Maar een vakantie naar een zonovergoten eiland, wat sommige mensen heel stoer wereldreis door Australie noemen, was niet spannend genoeg voor Joost Martijn. De zijderoute klonk wat beter en het feit dat hij nog nooit had gevlogen dit leven, wilde Joost M. ook graag zo houden. Over land naar China, dat zou het worden. Misschien kon hij zelfs wel Nieuw-Zeeland halen, over land... Inmiddels is hij alweer een nieuw avontuur begonnen: een liftavontuur met accordeon langs de pubs van Ireland...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 122169

Voorgaande reizen:

28 April 2009 - 17 Mei 2009

Bruiloft Lis en Reef

09 Juni 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: