Tijmen en Mariska - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Joost M. Jong - WaarBenJij.nu Tijmen en Mariska - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Joost M. Jong - WaarBenJij.nu

Tijmen en Mariska

Door: Joost M. de Jong

Blijf op de hoogte en volg Joost M.

08 Juli 2005 | Turkije, Ankara

Zo hehe eindelijk laat die jongen weer eens iets lezen. Ja mensen ik zat even in een diepe dip. Ik ben meteen de eerste week het slachtoffer geworden van een van die mensen hier die het niet goed met je voor hebben. Ik zal er niet verder over uitweiden maar het kostte me flink wat geld en mijn humeur. Ik schaam me ervoor dat ik in de goedkope truc van zo'n slappe zak getrapt ben. In ieder geval was het goed voor mijn wereldbeeld. Ik ben nog steeds net zo enthousiast en open als voorheen (dat is gewoon een beetje moeilijk te veranderen) maar een stuk oplettender en wantrouwiger als mensen iets met of van me willen. Gelukkig verblijf ik in het Mavi Guesthouse en heb ik een heleboel leuke mensen ontmoet hier. Tijmen en Mariska jullie zijn een best voorbeeld van hoe leuk de Nederlanders toch kunnen zijn en ik hoop jullie snel weer eens te zien. Is het niet hier dan wel in Nederland. Check de foto's! Ik heb ook al een heleboel Turkse vrienden gemaakt. In het begin waren dat vooral de straatschoffies en de verkopers die iets van me moesten maar nu ken ik ook een aantal nette studenten. (haha contradictioooohh) Ik ontmoette Oguzhan bij het consulaat van Turkmenistan en samen proberen we een visum te krijgen wat superrelaxed is want hij kan iets beter turks nog dan ik haha. Met twee van zijn vrienden, Mohamed en Ahmet (jaja) werk ik aan mijn Turks en help ik hen op mijn beurt met hun Engelse lessen. Ahmet moet zijn cursus halen anders wordt hij van school getrapt en ik heb het tot mijn heilige taak gemaakt te zorgen dat dat niet gebeurt. Ik blijf nog even in Istanbul hangen want het is een interessante stad en ik moet wel want al die visa regelen is best wat werk (vordert evenwel gestaag goed bezig jongen). Ik zie het helemaal zitten en ga een baan zoeken en een kamer. Heb al aanbiedingen gehad van mijn vrienden maar ze mochten niemand in het dormatory erbij hebben jammer genoeg. Dan is er ook nog Beatrice, mijn duitse vriendin die ik af en toe spontaan tegenkom op straat, zij heeft nog een kamer over vertelde ze me en misschien ga ik daar wel wonen. Van Mustafa mocht ik in zijn kebabtent werken maar ik weet nog niet of ik de lekkerste kebap in de wereld wil leren maken.... Beslissingen maken is niet mijn sterkste punt maar ik werk eraan. Verder heb ik deze hele week naast een blond model uit Zwitserland mogen slapen, heb ik als een echte Turk mijn vriend Mehmetsjah geholpen nootjes te verkopen op straat en zwem ik geregeld in de Bosporus (Matthijs dit is echt een aanrader) met mijn maat Ender. 's Avonds zijn er de goede gesprekken met mijn Iraanse vriend Maziar (soort van moeilijke denker in de trant van Eric) en etentjes met Ali en Maria; de mensen die deze tent runnen.
Kortom ik heb het na die dip weer helemaal naar mijn zin en geniet met volle teugen. Veel liefs van jullie reizende idioost.
Ik heb mezelf trouwens maar een nieuwe naam gegeven; Yavuz. Spreek uit als jawoez. Een stuk makkelijker met voorstellen. Het is een Turkse naam die al heel oud is en bekend is vanwege de held Yavuz.
Dus veel liefs van jullie held,

Yavuz

  • 08 Juli 2005 - 11:50

    Jesse:

    He Yavuz, haha, mooie naam, goed weer van je te horen, begon me al een beetje te vervelen hier achter mijn pc, is gelukkig bijna weekend. succes daar en hou je taai

  • 08 Juli 2005 - 12:24

    Hans:

    Joost laat je niet als koerier gebruiken hoor, je draagt zo de pakjes drugs de grens over en zelf de gevangenis in. Je kunt inderdaad bete kebab snijden of ander turks vlees, of kip in van die stukjes, je weet wel.....

  • 08 Juli 2005 - 12:45

    Marjan:

    Wat een klote mensen lopen er toch op deze planeet rond.Maar het helpt je wel op weg om een betere mensenkennis op te doen.Heb je nog geld genoeg op de bank staan?Ik heb nu eindelijk vakantie!!!!!!!!!!Jahoe!

  • 08 Juli 2005 - 13:46

    Joost M. Alias Yavuz Zelf:

    he Jesse ik zal mijn best doen om je wat vaker te amuseren hahaha! Komt ie:
    Ik was dus Mehmetsjah aan het helpen met nootjes verkopen op straat. Omdat hij geen Engels praat mocht ik alle mensen aanspreken die eruitzagen als toeristen. Als toerist is dit extreem irritant wist ik uit eigen ervaring dus ik ge'noot' ervan. Meest hilarische moment: ik spreek twee mensen aan in het Engels, blijken het twee Turken te zijn. Mehmetsjah kwam niet meer bij van het lachen. Later meer!

  • 08 Juli 2005 - 21:47

    Ruben:

    Merhaba Yavuz!

    Nasilsin? Ijimsin ile üç kral!

    Iji günler!

    Ruben

  • 08 Juli 2005 - 21:53

    EJ:

    Ha die Joost!

    Super goed te lezen van al je avonturen! De vier koningen gaan ook spoedig het land uit zodat zij wellicht ook ooit op hun bek gaan, zoals dat hoort bij spannende dingen. Moge jou alle goeds ten deel vallen en moge jij de wereld in al zijn schoonheid aanschouwen. Wij hebben er vertrouwen in. Turkije is dus een vet land als ik een van de koningen mag citeren. Je moet dus de bus nemen, kost geen aars. Bij essenler of zoiets.

    later!

  • 09 Juli 2005 - 00:44

    Inge:

    Hier je zus, vanaf de andere kant van de aardbol! Goed dat ze ook mijn naam hoog houden, en mijn lievelingswinkel (brasserie!) ernaar vernoemen. Heb je gevraagd of het lekkerste gebakje ook Inge heette?

  • 09 Juli 2005 - 09:31

    Nienke:

    Lieve Joost, ben blij met deze verhalen! Geniet ervan, kus.

  • 13 Juli 2005 - 20:09

    Tjitske:

    Hey Joost,
    leuk man al je verhalen. Ben weer helemaal bij!!!
    Geniet ervan en inderdaad ook alle andere nationaliteiten waar je mee in aanraking komt. Echt supers om te lezen.
    XTjits

  • 14 Juli 2005 - 05:17

    Zus Van Yavuz:

    Ha ha, zondag gaat de grote wedstrijd plaats vinden! (iedereen mag heel hard duimen dat ik geen krab vang (=snoek slaan!) en omkukel, en mijn eerste roeirace in het water eindig! Ik heb er vertrouwen in!
    Ik roei ... hard!

  • 14 Juli 2005 - 16:27

    Roos:

    Hey held!

    Kan je al een biertje in het Turks bestellen?

    Neem er een van mij! Proost!

    Liefs vanuit Curacao (morgen vlieg ik terug naar Nederland!)

  • 15 Juli 2005 - 10:07

    Marjan:

    Horen we nog van je?Ik ben wel benieuwd hoe het nu gaat!Heb je het visum al?En werk je?Een dikke kus van mij.

  • 16 Juli 2005 - 09:53

    Marjan:

    Je moet toch proberen wat vaker te informeren waar je bent Joost.Ik kijk elke dag wel of je "ërop" staat,maar helaas.Als je geen tijd hebt,alla.Een dikke kus van je tante

  • 17 Juli 2005 - 11:40

    Dirk En Sandra:

    Joostie,

    Ben kei trots op je jongen, het wordt na een maand en een paar tegenslagen altijd even moeilijk, maar je bent super flex, komt dus goed. Leuk al die verhalen. Hier alles goed, behalve dan: Londen bommen ontploft, Armstrong wint de tour, de bouwvak begonnen. Trouwens met pa gaat het goed na z'n hartoperatie en San en ik gaan misschien een huist kopen. Heel veel plezier, probeer je wel van nutteloze nederlandse feitjes te voorzien, Dirk

  • 17 Juli 2005 - 20:30

    Lot:

    We komen je achterna Joost! Vertrekken vrijdag naar Montenegro, eens kijken wat voor liftrecord we kunnen neerzetten ;-). Wie weet als we hard genoeg roepen kunnen we elkaar horen. Trouwens, mocht je een blond iemand tegenkomen die op mij lijkt dan is het mijn zus, ze is op weg naar istanbul (dus wil je nog iets terug naar nederland sturen..grijp je kans en nee je mag zelf niet mee.. :p) Doeidoei jongen, geniet!

  • 18 Juli 2005 - 00:35

    Inge:

    Hee broer, jammer geen blikken gevangen! Te veel wind, maar ik weet zeker dat we hadden gewonnen, als we zouden roeien!

  • 18 Juli 2005 - 08:04

    Lotte:

    Hoi Javus,
    Het was een tof toeval om je net even te spreken. Succes met de gestolen waar en houdt plezier. dikke kus, L.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joost M.

Op 9 juni 2005 verlaat Joost Martijn zijn geboorteland Nederland voor een goedkope en gevaarlijke reis door de wereld, richting oosten en avontuur. Hij had al veel te lang hiermee gewacht. Alle vier de studies die hij begon werden door hem al snel weer opgegeven en in het werk dat hij vervolgens deed, vond hij ook niet wat hij zocht. Dan maar even lekker weg. Maar een vakantie naar een zonovergoten eiland, wat sommige mensen heel stoer wereldreis door Australie noemen, was niet spannend genoeg voor Joost Martijn. De zijderoute klonk wat beter en het feit dat hij nog nooit had gevlogen dit leven, wilde Joost M. ook graag zo houden. Over land naar China, dat zou het worden. Misschien kon hij zelfs wel Nieuw-Zeeland halen, over land... Inmiddels is hij alweer een nieuw avontuur begonnen: een liftavontuur met accordeon langs de pubs van Ireland...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 122146

Voorgaande reizen:

28 April 2009 - 17 Mei 2009

Bruiloft Lis en Reef

09 Juni 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: