Nog een paar dagen te gaan.. - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Joost M. Jong - WaarBenJij.nu Nog een paar dagen te gaan.. - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Joost M. Jong - WaarBenJij.nu

Nog een paar dagen te gaan..

Door: Joost M. de Jong

Blijf op de hoogte en volg Joost M.

03 Augustus 2005 | Turkije, Istanbul

Even geen spannende avonturen meer sinds ik terug ben. Wel weerzien met vrienden en bekenden met als hoogtepunt het weerzien met Tijmen en Mariska alias Alladin en Jasmin. Ook mijn vrienden van de disco Zeugma zijn blij me weer te zien en ik houd van deze prettige schijn van vrienschap zoals jij dat zo mooi uitdrukte Geert.
We hebben de verjaardag van Manuel gevierd met een fantastisch Peruaans diner bereid door Manuel hemzelf. Ook Rosa en Edith kwamen terug van een rondje Turkije en brachten Florian mee! Reuze leuk hoera en toen iedereen weg was behalve Florian heb ik met hem een ferryboat gepakt over de Bosphorus en gezwommen en bier gedronken.
Verder is het best wel handig om een tijdje in dezelfde stad te blijven om te weten waar je iets halen mot. Voor het internet betaal ik nu bijvoorbeeld nog maar 500.000,- (oude) Lira per uur. Nou, dat is bijna niets haha.
Maar vader, je hebt gelijk, er zijn nog meer verre en vieze landen te zien en ik begin maar eens met Turkije. Als alles meezit vertrek ik overmorgen richting het zuiden, naar Bodrum, om daar Sylviana Jones te bezoeken die druk bezig is met een opgraving van een scheepswrak, maar vast nog wel wat tijd over heeft om met mij een frisse duik in de plaatselijke zee te nemen (welke zee zit daar eigenlijk? spannend!).
Onderweg zal ik vast wel weer wat gekke dingen beleven want zo gaat dat als je op reis bent. Houd jullie op den hoogte.
Houdoe!
Yavuz

  • 03 Augustus 2005 - 13:05

    Elguz:

    Leuk hoor om al die verhalen van je te lezen. Na Turkije Centraal Azië zoals Oezbekistan / Turkmenistan / ??? In Nederland hebben we een heerlijke zomer met regen voorlopig.

  • 03 Augustus 2005 - 14:10

    Vanuit Noorwegen:

    hier vanuit Noorwegen spreekt je beschermengel. Geniet van Turkije en je vrienden en tot snel.

    Liefs ook names de eega van de beschermengel :-)

  • 04 Augustus 2005 - 08:25

    Inge:

    Hee als je nog lekker cultureel wilt doen: Ephese was ooit de derde grootste stad van het Romeinse Rijk, en het huisje van Socrates staat daar nog steeds om te bewonderen. Dit samen met een bezoek aan Pamukale (witte zoutberg), is vast samen in een leuk busreisje te boeken! dorreke en Ik vonden het vijf jaar geleden zeker de moeite waard (oude stenen en oogverblindende meertjes in de berg!)

  • 08 Augustus 2005 - 16:42

    Sanne:

    hee lieve neef, turkije is mooi he!Ik vind het echt een superland iig, vooral de mensen zijn zo mooi en warm. Na een update van al je verhalen ben ik weer helemaal bij, wat beleef je toch mooie avonturen.(sommige wat risicovoller dan de andere)Geniet van het lekkere weer, kussen van je nichtje

  • 09 Augustus 2005 - 10:30

    Erik En Joep:

    Buurman,wij wilden vragen of je misschien een fles lokaal gebrouwen fles Kletsj uit Wit Rusland zou willen meesmokkelen; in Nederland is het namelijk verboden met een alcoholpercentage van 98,7%. En als je dan toch bezig bent ook graag een blikje kaviaar van de de Grunda steur!

    Bedankt!

  • 09 Augustus 2005 - 11:27

    Hans:

    Joost, de overboeking naar Berghof is gedaan. Kan wel 12-15 dagen duren !!?? of eerder. Kosten in het buitenland komen voor zijn rekening. Zal je het bewijs nog mailen nadat ik dat thuis gescand heb.
    Dag. Houd je goed ofwel Houdoe !

  • 09 Augustus 2005 - 19:25

    Sicco:

    Jooooost / Yavuz, bijna Sambalbij, Hoest nou? Lukt t een bietje om de stempeltjes te krijgen? Het lijkt wel een Elfstedentocht, maar dan met tropische temperaturen! Hier alles best. Druk aan het tikken op de compu en beetje bier verkopen. Gegroet, uwer Sicco

  • 10 Augustus 2005 - 23:22

    Inge:

    Ha ha Joost, wat ben je nu weer aan het uitvreten nu alweer zolang niks van je horen.
    Ik heb vrienden voor je gemaakt met een super aardige Libanees. Hij zegt dat het Midden-Oosten, (en vooral Libanon natuurlijk) erg mooi is! Hij heeft een broer van 21 die nog in Libanon woont (Christen in een Arabisch gebied, wat zeer vredig samen gaat!) Heb je interesse om naar Libanon te gaan? Dan ga ik even wat leuke geiten voor je regelen!
    Je zus, die altijd voor je blijft zorgen hihihihi

  • 10 Augustus 2005 - 23:26

    Inge:

    Nou, heb dat dus net op de atlas opgezocht. En je bent dus eigenlijk al heel erg dicht bij Libanon. (ligging zuidelijk van Turkije, rechts naast Israel). Wist ik veel!

  • 11 Augustus 2005 - 09:46

    Florian Uit Delft:

    He pik! Alles goed daar? Lache foto's, prima site! Ik ben terug in het koude Delluf, aan het leren. Kom nastuurlijk moeilijk op gang na mijn toptijd in Istanbul en de rest van Turkije. Volgende week gaan Roos, Ed en ik Leiden onveilig maken. Hoe was het nog met de Fransoos? Is hij er nog? Doe heb veel groeten en iedereen uit in en uit Mavi ook!
    mzzl,
    Florian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joost M.

Op 9 juni 2005 verlaat Joost Martijn zijn geboorteland Nederland voor een goedkope en gevaarlijke reis door de wereld, richting oosten en avontuur. Hij had al veel te lang hiermee gewacht. Alle vier de studies die hij begon werden door hem al snel weer opgegeven en in het werk dat hij vervolgens deed, vond hij ook niet wat hij zocht. Dan maar even lekker weg. Maar een vakantie naar een zonovergoten eiland, wat sommige mensen heel stoer wereldreis door Australie noemen, was niet spannend genoeg voor Joost Martijn. De zijderoute klonk wat beter en het feit dat hij nog nooit had gevlogen dit leven, wilde Joost M. ook graag zo houden. Over land naar China, dat zou het worden. Misschien kon hij zelfs wel Nieuw-Zeeland halen, over land... Inmiddels is hij alweer een nieuw avontuur begonnen: een liftavontuur met accordeon langs de pubs van Ireland...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 123020

Voorgaande reizen:

28 April 2009 - 17 Mei 2009

Bruiloft Lis en Reef

09 Juni 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: